onsdag, april 18, 2007

Et nyt druk-spil ser dagens lys

OBS: Jeg har ikke skrevet meget i bloggen de sidste mange dage. Det skyldes primært, at jeg ikke spiller poker for tiden. Det gider jeg sgu ikke. Jeg skal snart skrive en vigtig studieopgave, og da foråret samtidig kigger forbi, har jeg ikke nær samme tid/lyst til poker, som jeg har haft vinteren over. Det betyder selvfølgelig ikke, at jeg helt dropper bloggen. Den fortsætter ufortrødent, men indholdet bliver nok lidt mere sporadisk og mere i stil med følgende indlæg:

City Power-up Golf er blevet opfundet!

Ja, det lyder skørt. Og det er det også. En ven og jeg besluttede os for at opfinde et spil, der kan spilles i godt vejr inde i byen. Og det skal kunne spilles tæt på, hvor vi bor, og vi skal kunne blive enormt fulde. Ideen kom til os som en blåhval i klart måneskin. Minigolf på gågaderne i Aalborg centrum med hjemmelavede køller, massere af bajere og en ordentlig bunke power-up kort! Intet mindre...

Reglerne er uhyre simple:

1) Man medbringer max tre køller. Det kan være hvad som helst. Jeg brugte en paraply og en gulvsvaber ved premieren i sidste uge.

2) Man skal bruge en squashbold. Alle hårdhedsgrader er godkendt.

3) Man får to timeout kort før spillets start. Hvert kort giver dig 30 sekunder til uhindret at skyde til bolden uden at det koster slag. Bolden skal dog ligge helt stille mellem hvert skud.

4) Man kan max trække to power-up kort pr. hul. Et power-up kort er lidt ligesom i Matador, hvor man enten kunne være heldig eller uheldig. Et kort kan lyde sådan her:
"Det er din fødselsdag! - Du giver et gratis slag til en valgfri modstander og drikker et glas øl, mens de andre synger fødselsdagssang"

Et andet eksempel:
"Du er til fyre! - De andre tjekker et lækkert skår ud. Du udnytter muligheden og må placere din bold 1 meter fra hullet"

Eller:
"Du er auktionarius! - Den spiller der byder flest glas øl, får tre gratis slag"

I kan se, hvilke power-up kort, vi spillede med ved premieren her: Vores power-ups. Men i er selvfølgelig velkomne til at finde på jeres egne. Alle spillere skal samles rundt om bolden tilhørende personen, der har kaldt en power-up. Der skal være mindst 25 forskellige power-up kort, så det ikke bliver for ensformigt.

5) Man må ikke trække et powerup kort før man har taget sit første slag på hullet.

6) Banerne og hullerne skal laves ud af omgivelserne. Et godt hul kan være en rist, et opbrudt stykke gågade, eller en naturlig sænkning i terrænet. Det er en fordel, hvis du allerede har været ude og planlægge hullerne, sådan at alt kører efter en rute.

Hullet er risten til venstre. Bemærk de hjemmelavede køller til højre. :-)

7) Alle huller skal være par tre huller. Det betyder ikke, at de ikke kan være flere hundrede meter lange og kræve mindste et dusin slag at gennemføre. Det var et par stykker af vores, men et heldigt powerup-kort eller en timeout kan gøre hullet væsentligt kortere. En af mine medspillere vandt fks. en auktion (Prisen endte på otte glas øl (ca. fire flasker), der skulle drikkes i streg), og fik på den måde 3 gratis slag, hvilket gav ham et hole in one på en 200 meter lang bane. :-)

8) Alle skåler og drikker et glas øl før hvert hul. Spillet er jo reelt blot er en undskyldning for at drikke sig fuld til aftenens begivenheder.

9) Der findes ingen omslag. Havner man i en umulig situation, og derfor ikke kan gennemføre, scorer man +20 for hullet.

10) Der skal være en sjov præmie til vinderen.

Så, nu kan i også spille City Power-up Golf (CPG). I skal ca. beregne 30 minutter per hul, så det kan hurtigt tage det meste af dagen. Jeg anbefaler, at man maksimalt er seks spillere.

Men jeg kan garantere jer for, at det er sjovt. Vi havde i hvert fald en super hyggelig dag, hvor vi turede rundt i Aalborgs gader med hjemmelavede køller, to kasser øl og en æske påskeæg som vinderpræmie... Fik jeg forresten fortalt, hvem vinderen blev?

Kan i gætte det? - Det tror jeg nok, i kan! \O/

Hvis nogen beslutter sig for at prøve spillet, så læg lige en kommentar, så jeg ved, hvordan det gik.

Ingen kommentarer: