mandag, februar 05, 2007

Hvad gør man med de små par i poker?

I et cashgame gør man hvad Hector burde have gjort, da Akilles stod og skreg på action uden foran byen Troja. Man venter på forstærkninger, og så skyder man fjolset ned.

Små par i lommen skal altså spilles passivt og for expected value. Man venter med at foretage sig noget indtil man har set, hvad floppet bringer, og når man har ramt, går man i gang. Det gælder specielt i cashgames, hvor stakkene er dybe, og hvor det ofte kan svare sig at kalde et OOP raise med 22.

Men det gælder IKKE i en sng!

Her skal man i stedet ignorere fjolset Akilles og vente på en anden god gang, hvor man har overtaget. Man skal altså smide små par, hvis der har været et raise. Man skal heller ikke limpe med dem fra EP. Og man skal for guds skyld ikke raise med dem i et steal forsøg!

I en sng har du kun begrænset tid til at skabe et table image, og du har også kun en begrænset stak, der ikke kan suppleres undervejs. Teorien siger, at hver chip du vinder, er mindre værd end hver chip du taber. Med det in mente skal man derfor ikke gamble tidligt i en sng, hvor risikoen for ruin er vigtigere end risikoen for at doble op.

Igen og igen ser jeg rimelig ok spillere limpe med deres små pocketpairs tidligt i en 27$ sng. Og det er en af grundende til, at de har en dårlig ROI (Return of Investment) på Sharkscope.

Så moralen er: Smid de små par de første mange levels. De er simpelthen ikke værd at satse på. Når i kommer længere ind, og der er røget en håndfuld spillere ud, så stiger de igen i værdi, da vigtigheden af at akkumulere chips på det tidspunkt overstiger nødvendigheden af at overleve.

Her er lidt læsning for dem, der ikke tager mit råd for gode varer: Drawing hands and small pp in sng's

Øvrige nyheder: Det er også blevet til lidt poker. I dag har jeg indtil videre tjent hele 9$ \o/

Det er jeg glad for. For selvom jeg er blevet bad-beated, som var jeg ham tossens kone i filmen "Once Were Warriors", er jeg kommet ud med overskud. Det giver sgu selvtillid. :-)

---

Vandt endnu en 18-mands 27$ sng. Jeg har i alt spillet 43 af dem, og har i øjeblikket en ROI på 78% og en profit på 909$. Oversat: Fortsætter tendensen har jeg fundet en guldmine! :-)

Men det gør den selvfølgelig ikke. Variancen må nødvendigvis være stor, og jeg er ikke så blåøjet, at jeg forventer at kunne opretholde 70%+. Et realistisk mål er 25%, og selv det er højt sat.

Er nu oppe på 193,50$ for dagen. Opdatering følger.

---

Slutter på 229,50$. Det bringer mig op på 3275,09$ totalt og 631$ for måneden.

Ingen kommentarer: