torsdag, juli 19, 2007

Jeg håber sgu, det er en jordomrejse...

Som i kan se, fik jeg en god dag på filten og nettede 400$ hos Interpoker. Og det er selvfølgelig et uomtvisteligt bevis på, at sadisten ikke sidder ved Doom Switch'en længere! \o/

Jeg har i øvrigt lagt mørke til, at der er en dansk regular inde hos Interpoker, der synes, jeg er super ringe. Det er jeg næsten sikker på. For hver gang jeg spiller mod ham, ser han mig buste ud på de mest besynderlige bluffs og dårlige reads.

Jeg begyndte at lægge mærke til det i går, hvor han hver gang kom med en kommentar, efter et uhyrligt bluff fejlede (Ja, jeg bluffer en gang imellem!). Og i dag spillede jeg mod ham to gange, og begge gange røg jeg ud på et latterligt play ret tidligt. Jeg håber ikke, han læser min blog, for jeg har tænkt mig, at benytte mig af situationen på et tidspunkt. Han har nemlig helt sikkert en note på mig, hvor der står, jeg bluffer for meget. Og det er jo meget godt at have stående, når man rent faktisk kun sjældent bluffer.

...Måske burde jeg helt undgå ham, for det ser ud til, at han bringer uheld. :-/

---

Jeg skrev lidt i går om at studere de ringe spillere lige så intenst som vi studerer de gode. Og vi fandt ud af, at vores anti-helt fra i går, er alt for aggressiv, alt for tidligt og for passiv sent.

Hvordan kan vi udnytte den viden optimalt?

For det første kan vi tillade at kalde mere, når vi er i position. Vi får gode implied odds - altså forventet indtjening, hvis vi rammer en hånd, og alene dét kan være nok til at kalde lidt løsere. Men vi kan også tillade os at raise i position med hænder, vi normalt ville folde. Det gør vi selvfølgelig for at isolere ham, da vi ved, at han kalder alt for bredt.

Men vi skal stadig passe på ved floppet. Et normalt continuation bet har jo ikke den store vægt, da han gladeligt kalder med selv 3. par. Så vi skal være klar på at checke, hvis han checker, og vi ikke har ramt.

Dårlige spillere har en tendens til at skyde svagt ud på turn, hvis vi viser svaghed på floppet. Så forvent ofte en lille bet på turn. Og den kan godt være lidt svær at takle, hvis vi har es høj. Det er her, vi skal til at spille poker med ham. For et lille re-raise, vil han kalde. Et stort raise vil han folde til - hvis han altså intet har ramt - men han kan sagten finde på at kalde for alle hans chips med 3. par, hvis han sætter sig for, at vi er svage.

Vi kan altså ikke forvente at bluffe ham. Så vi spiller ham forsigtigt, og begynder først at tjene penge på ham, når vi rammer floppet, eller har et par i hånden. For så er det, vi kan value bette ham ihjel. Og det er her, vi har vores fordel.

Senere i en sng ændrer tingene sig lidt. Hvis han stadig lever, har han som regel enten en rigtig stor stack, eller en rigtig lille. Alt afhængig af, om han doblede op, eller tabte. Har han en stor stack, bliver vi nødt til at undgå ham. Og kan vi ikke det, bliver vi nødt til at raise all in før floppet. Vi kan ikke bluffe ham, så vi kan lige så godt få pengene til midten, mens vi ved, vi har den bedste hånd.

Derfor er det en pine at have ham i BB, når vi er i SB. Vi har nemlig svært ved at pushe ind i ham, da han kalder så bredt, at vi er tvunget til at hæve vores push-hænder betydeligt. Ikke noget med at skubbe J4s eller Q5o. Det er -EV mod en mand, der gladeligt kalder med K2o eller 78s.

Har vi position på ham, er det lidt anderledes. For her vil han ofte limpe ind i vores BB. Det betyder et gratis flop, hvilket er guld værd, sent i en sng. Men vi skal selvfølgelig stadig passer på ikke at bluffe på floppet.

Så hvis i har muligheden, så sørg for guds skyld at sætte jer til venstre for fisken. Det er her pengene tjenes, og det kan betyde en stor forskel på din avance.

Ingen kommentarer: