lørdag, marts 08, 2008

Poker er en by i Rusland

Lysten til poker er helt forsvundet i disse dage. Derfor er det blot blevet til en enkelt session på 20 sngs siden sidste update. Her kørte jeg break-even, så måneden er ikke rigtig gået i gang for mig.

Jeg regner dog med at oppe tempoet en smule de kommende dage, da der jo skal logges et par sessions, skal jeg gøre mig forhåbninger om at få en god måned igen. Men jeg har også efterhånden lært vigtigheden af at holde pauser. Især når man som mig mest spiller for hyggens skyld. Alt for ofte har jeg set dygtige spillere sænke niveauet når de spiller uden at have lysten.

Derfor er der ikke rigtigt sket nok til at retfærdiggøre dette indlæg, men jeg mente, at jeg hellere måtte holde bloggen lidt up to date, trods stilstand på pokerfronten.

I aften skal jeg dog til et hyggeligt 1/2 kr. blinds live poker game. Her er der mulighed for at analysere et par hænder. Især for at få lidt feedback. Jeg er sgu en fisk til cash games, når det kommer til stykket, så al hjælp vil værdsættes. :-)

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

"Alt for ofte har jeg set dygtige spillere sænke niveauet når de spiller uden at have lysten."

Enig!

Måske har din marathon-session fra forrige indlæg noget med den manglende lyst at gøre? Jeg oplever tit, min pauser fra poker indledes med sådan en mislykket tvangs-session. Karakteristisk starter de altid i samme otimistiske ånd som hos dig: Jeg skal lige op på et rundt tal inden d.1 , skal spille en bonus fri, nå ace-level inden d.1 osv.
En række bad-beats kombineret med manglende lyst = Selvtilliden ryger, man ærgrer sig over 12 timers arbejde med negativ timeløn osv. Livet er for kort til poker!

Jeg er stoppet med at spille poker et utal af gange. Men startet igen præcis lige mange gange :)

Gambler_dk sagde ...

Det er en rigtig flot analyse af situationen. Der er ingen tvivl om, at min marathon session har taget sit indhug i lysten til poker.

Heldigvis kan jeg tillade mig at holde lange pauser, da min økonomi ikke er hængt op på pokerresultater. Men det giver mig en fornyet respekt for de mennesker, der hver dag kan hive sig selv op til at spille hver dag.

Anonym sagde ...

Er du helt gået i stå med bloggen?
Ville lige hører om du - om muligt - kan poste dit keyboardscript til AHK igen, idet downloadperioden er udløbet. Jeg multitabler selv en del SNG's på stars og kunne godt bruge et lignende script.