fredag, september 05, 2008

"reality gambling" - eksisterer det?

De fleste, der læser min blog, elsker at gamble. Jeg spiller selv poker, og på mange måder er det, jeg laver, gambling. Jeg vædder om et muligt udkom. Andre vædder om alt andet lige fra hvem, der kan løbe og hurtigt, til hvornår duen letter fra bænken. Andre, mere skumle typer, gambler om andres skæbne.
En ny film Vegas: "Based on a true story" prøver at beskrive begrebet "reality gambling". Ifølge en artikel i politiken handler reality gamling om, at man udsætter mennesker for nogle lukretive muligheder, der skal føre dem i fordærv. Spillerne vædder så om udfaldet. Vil den fattige pige sælge sin datter, hvis prisen er høj nok? Vil den afhængige spillefugle sælge sin lever?
Spørgsmålene er åbenbart interessante nok til at der findes folk, der vil gøre hvad som helst for at lokke andre i fordærv. Et interessant premis, bestemt.
Filmens producer Amir Naderi siger, at fænomenet eksisterer, men jeg tillader mig at tvivle. Men intet er umuligt. Der er for mange syge mennesker i verden til, at det virker usandsynligt.
---
På pokerfronten går det stadig fint. Jeg spillede fire sngs i går. Grunden til det beskedne antal skal findes i, at jeg simpelthen ikke gad flere. Resultatet blev på 274$, så jeg er godt tilfreds. Jeg blev nummer fire i en 27$ 45-mands turnering, og jeg vandt en 18-mands 38$ sng. Det blev også til en sjetteplads i en anden 18-mands sng, så det kørte derudaf.

1 kommentar:

Kipster sagde ...

Hej gamblerDK

Ved ikke om du har haft mulighed for at checke den nye side ud endnu, men vi har oprettet en temmelig fed blogfunktion og vi vil gerne invitere dig (sammen med en masse andre ivrige bloggere) til at lægge jeres blogs over på www.donkr.com.

Check siden og hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig på kipster@donkr.com