søndag, august 31, 2008

Status: August

Måneden er slut, men selv om det ikke blev til meget poker, er resultatet af de få sngs, jeg har spillet, positivt.

I dag nåede jeg syv sngs. Mere gad jeg ikke, da jeg er lidt træt efter gårsdagens druktur. De gav alligevel 491$ ekstra på kontoen.

Samlet spillede jeg blot 105 sngs i denne måned. Det brugte jeg små 10 timer på. Profitten blev på 1596$ (ROI: 42%), hvilket giver en timeløn på små 800 kroner.

Grunden til de ret gode resultat skyldes, at jeg var brandvarm. Så simpelt kan det siges. Jeg spillede blandt andet 18 60$ sngs i denne måned, og dem kørte jeg også godt hjem. De står for ca. 800$ af den totale profit. Det er også relativt sjældent, at jeg har grønne tal over hele linjen, så det er endnu et bevis på, at jeg kørte langt varmere end mit spil kan retfærdiggøre. Især da jeg mødte bedre modstand end normalt i 60$ sng-erne.

Trods de gode resultater, har lysten ikke været i højsædet. Havde jeg ikke insisteret på at nå "Silver"-status hos Pokerstars, havde jeg sluttet på langt mindre. Så stædighed betalte sig denne gang. Men det kunne nu lige så godt have gået den anden vej. Sådan er gamet jo.

---
I går var jeg til EM i dart. Danskerne vandt EU-pokalen for samlede bedste resultat. De vandt også hold-EM, så vi var godt oppe at køre. Det førte til en god gang druk, og vi havnede på en snusket pub, hvor den stod på tænkeboks. Det spil er genialt. Man har virkelig mulighed for at træne sine read-skills, og jeg husker tåget et par gode moves fra min side.

På et tidspunkt er jeg heads-up om hvem, der skal give en omgang til bordet. Vi har en terning hver, og spiller med trappe. Jeg ser ned på en dejlig etter - en trappe - og kigger hurtigt over på modstanderen, der tilfreds læner sig en smule tilbage i sæddet.

Jeg siger "en femmer", han melder "en sekser". Jeg tænker ret længe, og siger så "to femmere". Det får ham til at melde "to seksere".

Jeg dedukterer, at han ikke ville melde to seksere, hvis han sad med en selv. Han ville i stedet løfte til min melding på to femmere. Derfor kan han kun have en trappe. Min melding på fire seksere kan han selvfølgelig ikke slå, og viser knækket en etter.

Min melding på to femmere var netop for at få ham til at løfte, skulle han sidde med en sekser. Det ville have været en fejl af mig at melde to seksere, for det ville næsten tvinge ham til at tro på jeg sad med en trappe, da han jo vil have svært ved at løfte sin sekser, skulle han ikke selv have trappen.

Så hellere få ham til at tro, jeg satser med min femmer, at han også skulle have en. Havde han en trappe, var der god sandsynlighed for, at han så ville melde "tre femmere", da jeg jo på alle måder giver indtryk af at sidde med netop en femmer.

Tænkeboks er sgu et herligt spil, der næsten kan måle sig med poker. :-)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Terningmand? Det spil har da alle dage heddet Tænkeboks. Det bliver det da kaldt på de snuskede værtshuse i 9000!

Gambler_dk sagde ...

Ja, det var en tanketorsk. Terningmand er nu rettet til Tænkeboks. :-)

MikeTyson sagde ...

Fik aldrig kommenteret denne post.

Det her resultat er da fuldstændigt vanvittigt GODT. For et minimum af arbejde, napper du et maksimum af afkast. Fy for satan det er godt gået. ;-)

Men jeg synes du er begyndt at lege lidt med ilden, når du spiller så få games og holder det i turbo kategorien. Nuvel at køre lidt 18mands, giver højere ROI og udjævner dermed variansen. Men alligevel :)

Når først du rammer et alm. downswing på 60$ sng niveauet, så er poker måske ikke så skide sjovt mere og det er vel stadig det vigtigste.

Mvh
-Tyson

Gambler_dk sagde ...

@mike

Ja, det er selvfølgelig rigtigt, at et almindeligt downswing på 60$ vil mærkes langt alvorligere, når jeg mikser mit spil som jeg gør.

Men jeg har langt over 100 buy-ins på kontoen til 60$ sngs, så der skal mere til end et almindeligt downswing, før det gør rigtigt ondt. Og kommer jeg under 100 buy-ins, jamen så rykker jeg ned til 27/35$ sngs.