fredag, april 10, 2009

En god dag

Det er gået over al forventning i dag. Jeg fik en dårlig start på måneden, røg ind i en mængde bad beats, og lå ca. 200$ i rød.

I dag vendte heldigvis op og ned på det hele. Alt klikkede, og efter blot 19 sngs ender jeg med et overskud på 723$ (ROI: 97%). Det bringer mig på små 600$ for måneden efter 79 sngs (ROI: 27%) og et smil på læben. Det er dog ikke mange sngs, jeg har spillet, så meget kan nå at ændre sig.

Jeg har i øvrigt overvejet at inkludere 114$ sngs i mine sets. Der er desværre ikke så mange spillere på det niveau, så 18-mands sngs kører ikke ofte. Jeg vil stadig gerne spille 27$, men rykker jeg op, vil det være lidt spild af tid. De ekstra spil tærer på koncentrationen, og derfor er der mere value i at fokusere udelukkende på 60$ og 114$. Det kan være, jeg giver det forsøget i næste måned.

Jeg har stor succes med at spille mere aktivt i starten af mine sngs. Det er her fiskene er, og derfor er jeg begyndt at tage lidt flere chancer med mine spekulative hænder. De donker gladeligt af med et svagt top par, og jeg sidder derfor ofte med fire fem borde, hvor jeg er godt kørende allerede inden blinds er nået 75/150. Det gør en verden til forskel, da jeg med en fornuftig chipstack kan begynde at lægge pres på modstanderne. Samme strategi går ikke rigtigt i 9-mands sngs. Her er spillerne en anelse for tight.

I næste uge skal jeg tage en snak med banken om, hvor mange penge jeg må låne. Jeg har kig på en ejerlejlighed inde i byen til ca. 1,5 million. Det er en prisklasse, jeg har råd til, men det kræver, at banken ser velvilligt på at låne penge... Og som tiden er pt. med krisen, ser det sort ud.

Ingen kommentarer: