lørdag, oktober 25, 2008

That's it, I am DONe with that shit!

Jeg får stadig ikke spillet meget poker. Men den poker, jeg får spillet, giver godt. for måneden er jeg oppe på lidt over 600$ efter 81 sngs (ROI: 17,6%), og det er fint. Havde jeg ikke smidt 400$ væk på Pokerstars nye 104$ Double or Nothing (DON), ville det selvfølgelig se endnu bedre ud, men jeg klager ikke.

Angående DON, så er de nogle pudseløjerlige størrelser. Strukturen dikterer en så tight struktur, at det tit er +EV af folde AA før floppet, og det' selv om der foldes til dig på knappen! Så man skal spille über tight. Ja, det nærmer sig ikke engang poker, som vi kender det. Derfor gider jeg dem ærlig talt ikke. De er kedelige, og de tæller ikke med i Pokerstars "Battle of the Planets" konkurrence. Det er begrundelse nok for en hyggespiller som mig.

For at være ærlig, så håber jeg, at den type spil snart mister nyhedsværdien. De dræner de almindelige turbo-sngs for fisk, og de er så lette at mestre, at mange hurtigt fanger fidusen. Der er selvfølgelig en masse fisk lige nu på de mindre niveauer (10-50$), men på 100$ niveauet, er der som regel 6-7 multitablere på bordene, og så ryger idéen med at spille dem. Ikke på vilkår om jeg gider sidde og folde 75 hænder i træk sammen med en bunke nits i håb om at samle AA eller KK op.

En hånd som AK er så godt som værdiløs, da det næsten aldrig kan svare sig at spille den tidligt i turneringen. Hver chip du mister i de her spil er så meget mindre værd, end dem du taber, at din spillestil er forceret helt frem til lotteriet, når de store blinds trækker 40-50% af din stack.

Nuvel, jeg slutter af med et løfte om, at jeg næste gang vil se nærmere på, hvornår det kan svare sig at holde short-stacken i live på boblen. Den artikel får jeg ikke tid til i denne omgang.

---
Ender dagen på fantastiske 56% i ROI, og det bringer mig på 905$ for dagen.

Men jeg kørte nu også brandvarm i dag på to af mine sæt (jeg spiller 12 borde af gangen for tiden), så resultatet skal selvfølgelig tilskrives held. Det er egentlig underligt, men jeg følte mig ikke speciel heldig, og forbandede ofte riverkortene. Men gode resultater i de rigtige turneringer betyder en del, når man som mig spiller alt fra 25$ til 55$. En sejr i en 55$ sng kan redde syv dårlige 25$ ditto, så det fluktuerer en del i løbet af en dag med megen poker. I dag var dog anderledes, som nedenstående graf tydeligt viser:

Ingen kommentarer: