mandag, juni 09, 2008

"Bad beat"-kæppen er knækket!

Og heldigvis for det. Der er sgu ikke noget værre end uheld og dårlige resultater. Derfor er dagens overskud ekstra positivt. For ikke nok med, at jeg fik et pænt plus på godt 900$ efter 48 sngs (ROI: 62%), så betød det også, at jeg igen er på plus for måneden. I alt er jeg oppe med små 500$ for juni. Men meget kan selvfølgelig nå at ske. Det kender vi vel alle alt for godt, og det oplevede jeg også i sidste måned, hvor jeg trods et godt månedsresultat, havde et downswing på 1300$. Så jeg er langt fra klar til at hæve armene i triumf.

Jeg havde i øvrigt en ret interessant hånd i dag hvor ICM ikke rigtigt slog til. Vi er fem tilbage i en 18-mands sng, hvor der er præmier til de fire første. Vi har altså nået boblen, og jeg er short sammen med en anden spiller, der sidder i SB. Knappen raiser all in, og SB folder. Hvad gør vi her?

Free hand converter brought to you by CardRunners

Seat 3: takemoney333 ($14710) -
Seat 4: Mr_Shill_ ($1705) -
Seat 5: Gambler_DK ($1665) -
Seat 6: Oban_16 ($3325)
Seat 9: rammstein3 ($5595)

PRE-FLOP:

Mr_Shill_ posts small blind $400
Gambler_DK posts BIG blind $800
Dealt To: Gambler_DK


ANTE takemoney333 ($50)
ANTE Mr_Shill_ ($50)
ANTE Gambler_DK ($50)
ANTE Oban_16 ($50)
ANTE rammstein3 ($50)
FOLD Oban_16
FOLD rammstein3
RAISE takemoney333 ($3200)
FOLD Mr_Shill_
Gambler_DK ??

Situationen er ret tricky. Mine odds for et kald er enorme. Ifølge ICM burde jeg kalde med alle hænder. Trods det faktum endte jeg med at folde hånden, og jeg er nu ikke så sikker på, at det var forkert af mig.

ICM er nemlig ikke i stand til at tage højde for fremtidige blinds. SB skal smide 1350 chips inden, jeg ryger all in næste gang, og det kan han ikke. Så folder jeg ovenstående hånd, er jeg sikker på, at SB ryger all in før jeg gør næste gang.

Men hvor meget er det værd for mig at satse på det scenarium? Hvor stor en edge er jeg villig til at sige nej til i hånden her for at sikre mig, at SB ryger all in før mig? Hvad er en garanteret 4. plads værd i forhold til at kalde og håbe på et rush, der kan give mig en bedre placering? Og hvorfor genudsender de ikke snart ALF på DR2?

---
Grundet mere arbejde end jeg har lyst til, har jeg endnu ikke besluttet mig for, hvem jeg kunne tænke mig at samarbejde med i et forsøg på at hjælpe personen til at blive bedre til sngs. Så jeg udskyder beslutningen en uges tid. Men planen er stadig, at vi går i gang d. 1. juli.


PS. Der skal i øvrigt lige lyde et stort tillykke til Søren Kongsgaard. Han vandt Sunday Million i søndag, og med en 1. præmie på lidt over 700.000 kr., føler man sig altså som en lille fisk, når man sidder og grinder sngs. :-(

Ingen kommentarer: