lørdag, juni 07, 2008

World Series of Poker 2008: Live stream

Så er verdens største pokershow gået i gang. Og som om de mange store pengepræmier ikke er nok, har en del af de bedste pokerspillere krydret spillet med en masse sidebets. Phil Ivey har efter sigende lavet et kæmpe væddemål med Ted Forrest, hvor taberen skal af med en million dollar, hvis den anden vinder to titler i år. Daniel Negreanu har også en ordentlig bunke sidebets kørende om at vinde et bracelet.

I kan følge finalebordene i WSOP live gennem linket her: sop://broker.sopcast.com:3912/22668

Det kræver at i installerer sopcast og derefter copy-paster ovenstående link ind i adressebaren inde i selve programmet.

Streamet er ikke superstabilt, da det er et direkte screen capture af et live stream. Det viser sig nemlig, at vi europæere er blevet grotesk overset. Sidste år købte jeg adgang gennem wsop.com, men i år er transmissionen solgt til ESPN360.com, og de leverer tilsyneladende ikke til os i Europa. Derfor må jeg gå denne omvej for at få mit WSOP-fix.

---
Hos PokerStars er jeg nede godt 400$ i denne måned. I går var speciel brutal, da jeg droppede 500$ på blot 32 sngs. Det var en helt uhyrlig oplevelse, men noget jeg efterhånden har oplevet et par gange. Det sker ind i mellem, at jeg pludselig misser alle draws og taber de fleste coinflips, hvilket fører til en elendig dag på filten...

Den gode nyhed er, at jeg fik jobbet, jeg ansøgte om. Det er et stort skridt for mig, da det er et fast arbejde som journalist, hvilket ikke er let at få i disse dage hvor radiostationerne skranter og gratisaviser går fallit med jævne mellemrum.

Min startløn er på 28.000 kr. om måneden plus diverse tillæg, hvilket er udmærket betalt for en helt grøn journalist, der ikke har tidligere seriøs joberfaring inden for branchen. Jeg er i hvert fald godt tilfreds, og ser frem til de kommende udfordringer med stor forventningsglæde.

Billederne i dagens blog stammer i øvrigt fra denne tråd på 2+2's forum med oversiriften: If They Never Played Poker...

I tråden photoshoppes alverdens pokerspillere ind i billeder, der giver et hypotetisk svar på, hvad de ville lave, hvis poker ikke eksisterede. De fleste billeder er hylende morsomme for alle, der har bare et perifert kendskab til poker. :-D

Specielt Brokeback Mountain-billedet til højre fik mig til at le længe og højt. Doyles udtryk kombineret med Negreanus lumre smil er guld værd.

2 kommentarer:

joxum sagde ...

Tak for linket til SOPcast'en, det vil jeg straks give et forsøg.

Jeg var ærlig talt ved at få et anfald, da jeg så, at WSOP ikke kan ses i Europa. Effing egocentrikere, de amerikanere...

Og så velkommen i rækkerne af journalister, om føje år vil du sikkert tjene det samme som os andre ;-)

/j.

Gambler_dk sagde ...

"Og så velkommen i rækkerne af journalister, om føje år vil du sikkert tjene det samme som os andre ;-)"

One can only hope... :-)