søndag, november 30, 2008

Hvad man taber på gyngerne...

... Skal vindes på karrusellerne.

Og sådan endte det. Jeg var i byen i går, og selv om jeg ikke var helt på toppen, så var det en sjov tur. Jeg var hjemme ved en firetiden om natten, og da jeg ikke var klar til at sove, smed jeg et par 18-mands sng på skærmen.

Mit ræsonnement var, at jeg, selv når jeg er pivstiv, har et edge på den type borde, da modstanderne er så ugudelige ringe. Men det viste sig at være en forfejlet tankegang, for jeg tabte samtlige sngs og røg på den konto godt 300$ tilbage i pokerbudgettet.

Det ville jeg selvfølgelig ikke lade sidde på mig, så jeg skiftede hest og begav mig ud på cashbordene. Lært af min tidligere fejl nøjedes jeg med at spille 50$ 6-max, da jeg på den måde ikke kunne miste alverden.

Alligevel måtte jeg supplere penge konstant, da aberne på det her niveau ikke aner, man kan folde, når man har et par. Trods startproblemer endte det som en god session.

Jeg havde en über-donk, der sikkert var lige så allike-fuld som jeg, siddende ved et af mine fire borde. Det var af den type, der kan finde på at skubbe 100$ på floppet, når der ligger to dollar i puljen. Så jeg vidste, at det var et spørgsmål om tid, før en eller anden ville tage hans stack.

Det blev heldigvis mig, og jeg gjorde det over et par omgange. Og da mine andre borde også begyndte at flaske sig, kunne jeg pludslig se lys for enden af tunnellen. De 300$ jeg havde mistet i sngs var skrumpet gevaldigt ind.
Og så endelig fanger jeg min superfisk (ghazzxxa) med fingrene i kagedåsen:

Free hand converter: CardRunners

Seat 1: Gambler_DK ($103.75) -
Seat 2: ghazzxxa ($91.90) -
Seat 3: ROACH6978 ($172.50)
Seat 4: svennivito ($56.80)
Seat 5: DarthT8r ($56.60)
Seat 6: Northstar575 ($65.90) -

PRE-FLOP:
Gambler_DK posts small blind $0.25
ghazzxxa posts BIG blind $0.50
Dealt To: Gambler_DK

FOLD ROACH6978
RAISE svennivito ($1)
FOLD DarthT8r
FOLD Northstar575
CALL Gambler_DK ($0.75)
CALL ghazzxxa ($0.50)

FLOP:
Pot: $3

CHECK Gambler_DK
BET ghazzxxa ($90.90)
FOLD svennivito
CALL Gambler_DK ($90.90)

TURN:
Pot: $184.8


RIVER:
Pot: $184.8


SHOWDOWN:
Gambler_DK:

MUCK ghazzxxa

Gambler_DK collected $181.8 from main pot

SUMMARY:
Total pot: $184 Rake: $3
Final Board:

Seat 1: Gambler_DK small blind showed [As Jh] and won 181.80 with two pair, Aces and Nines - Net Gain/Loss: ($181.55)
Seat 2: ghazzxxa big blind mucked [4s 6s] - Net Gain/Loss: ($-91.4)

---

Han vælger altså at smide næsten 200BB på et gutshot på et farligt board. Jeg tøvede ikke længe med at kalde, for jeg havde før set ham skubbe hele sin stack ind på et es-højt flop med 2. pair. Jeg tænkte, at han sikker har et svagt es eller et draw. Hver gang han havde en god hånd spillede han den mere normalt af frygt for at miste sine modstandere med et stort udstik.

Kort efter smed han endnu en håndfuld mønter min vej. Det gjorde han på denne glimrende måde:

Seat 1: Gambler_DK ($177.15) -
Seat 2: ghazzxxa ($46.70) -
Seat 3: ROACH6978 ($170.75) -
Seat 4: svennivito ($61.20)
Seat 5: DarthT8r ($52.35)
Seat 6: Northstar575 ($83.05)

PRE-FLOP:
ghazzxxa posts small blind $0.25
ROACH6978 posts BIG blind $0.50
Dealt To: Gambler_DK

CALL svennivito ($0.50)
RAISE DarthT8r ($2.50)
FOLD Northstar575
RAISE Gambler_DK ($6)
CALL ghazzxxa ($5.75)
FOLD ROACH6978
FOLD svennivito
FOLD DarthT8r

FLOP:
Pot: $15.5

CHECK ghazzxxa
CHECK Gambler_DK

TURN:
Pot: $15.5

BET ghazzxxa ($20.50)
RAISE Gambler_DK ($41)
CALL ghazzxxa ($20.20)

RIVER:
Pot: $97.2


SHOWDOWN:
ghazzxxa:

Gambler_DK:


Gambler_DK collected $93.9 from main pot

SUMMARY:
Total pot: $96 Rake: $3

Final Board:

Seat 1: Gambler_DK button showed [Ad Qc] and won 93.90 with a pair of Queens - Net Gain/Loss: ($67.95)
Seat 2: ghazzxxa small blind showed [9h 7h] and lost with a pair of Nines - Net Gain/Loss: ($-20.75)

---

Jeg endte min cash session med et plus på 371$ (52 BB/hr.) efter to timers fuldemandsspil, og det var nok til at fjerne mit underskud på sngs.

Trods det gode (læs: heldige) resultat, har jeg ingen intentioner om at gå tilbage til cash. Jeg har stor fornøjelse af at spille sngs, og det giver en langt mere stabil indtægt, hvor min spillestil i cash er så aggressiv, at svingene er så store, at jeg ikke syntes, det er skide skægt til tider.

Ingen kommentarer: