tirsdag, februar 17, 2009

En god idé til en instruktionsserie

Jeg havde en ven forbi i aften. Han er startet med at spille sngs, og jeg har fortalt ham lidt om vigtigheden af at være tight i starten og aggressiv jo større blinds bliver. Jeg har også lånt ham Harringtons turneringsbog volume 1, og den er han nået halvejs igennem.

Han har på det seneste brokket sig over sine resultater. Han taber penge på 5$ sngs'ne, og det på trods af, at han er tight i starten og aggressiv senere, forklarer han mig. Jeg inviterede ham derfor til at spille et par sngs, som jeg optog og kommenterede på bagefter.

I aften optog vi en video af to sngs, som han fik lov at spille. Jeg sad ved siden af, og selv om jeg havde lyst til at skrige op til tider, holdt jeg kæft, så han fik lov til at spille, som han gør normalt.

Nu har jeg tænkt mig at afspille videoen mens jeg optager mig selv kommentere på videoen. Jeg skal lige have fundet et godt headsæt (nogen anbefalinger?), men så er jeg også klar til at optage.

Videoen bliver en del af en serie. Jeg har forklaret ham de væsentlige fejl, han begår, og om en uge kigger han forbi til endnu en session, som jeg optager.

De videoer har jeg tænkt mig løbende at lægge herud. Så kan alle følge med i min vens fremskridt og forhåbentligt lære lidt af mine kommentarer og betragtninger for på den måde at blive bedre spillere.

Det går i øvrigt stadig strygende med pokeren. Jeg er nået over 1000$ for måneden. Jeg spiller stadig for lidt, men det opvejes af mit held for tiden.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Gambler

Er videoen undervejs? Spiller selv 5$ SNGs for tiden som del af et projekt og tror jeg kunne få en masse ud af sådan en video.

Mvh
Ellum