lørdag, februar 28, 2009

Uheld er et skod ord...

Jeg har åbenbart smidt boosterne på min sng-raket. I dag er alt gået galt indtil videre. Jeg har præsteret at vinde en gang ud af fire med mine AA og jeg kan ikke få et middle pair mod en modstander med et overkort, uden at han rammer.

Men det er vilkårene, og dem accepterer jeg. Men selv om jeg er ca. 400$ nede efter to sessions, er det en god måned for mig. Det er jo sidste dag i februar, så jeg når ikke at smide hele profitten inden månedens udgang. Jeg har et helt naturlig stop-loss system, hvor jeg simpelthen ikke gider spille, når jeg starter dagen skidt. Det fungerer glimrende, for jeg undgår frustrationerne, og jeg undgår at ryge ned i et hul, som jeg efterfølgende begynder at grave dybere med aggressive raises og marginale kald.

Med pokeren overstået for i dag regner jeg med at kaste mig over en gang computerspil. Jeg er helt pjattet med turn-based fantasy-strategi-spil (sikke mange bindestreger!), og lige nu er jeg hooked på King's Bounty: The Legend. Fjollet sjovt spil, der river timer ud af kalenderen. I går var jeg oppe til klokken 05.00, da jeg simpelthen liiige måtte fuldføre bare en til mission. Da jeg samtidig var godt ristet af et par joints, fik jeg levet mig helt ind i spiluniverset. :-)

Mit "lærlinge-projekt" går godt. Jeg har en kammerat, der er helt rookie til poker. Han har aldrig spillet det, men da han pt. er uden arbejde, har jeg accepteret at træne ham op i sngs. Han læser strategi på livet løs, men da han er så ny, har han svært ved at fatte alle informationerne, jeg giver ham.

I stedet har jeg gjort det, at han får lektier med hjem efter en session hos mig. Sidst bad jeg ham øve sig på følgende fire regler:

1) Med limpere i potten skal du raise 3xBB +1 per limper +1. Så hvis blinds er 100 og der er en limper, så skal du raise til 500.
2) Bet aldrig mere end 75% af potten på floppet. Med små blinds bet omkring 50% og med store blinds bet 75%.
3) Som noget af det første check de andres stacksizes i forhold til din egen. (Han har en tendens til blot at more sig over navnene og ikke fokusere på deres chipstacks)
4)Lad det blive rutine at skrive "mt" (multi-tabler) i notefeltet på alle dem, der sidder ved flere af dine borde.

Reglerne er meget simple, lidt for simple til at slå de bedre spillere, men de er et godt udgangspunkt til senere at lære ham de mere avancerede muligheder for at afveksle spillet, især mod multi-tablere.

Vi optog også en video af hans spil, som jeg har tænkt mig at indtale kommentarer til og udgive på bloggen i den nærmeste fremtid. Der er to videoer totalt, en fra hvor han er HELT ny og en hvor jeg har lært ham preflop betsizes og at han skal skubbe fra SB, når der foldes til ham og han har under 10BB. Han spiller to borde af gangen.

Nuvel, ikke så meget at skrive om, andet end at jeg har ramt et bad streak og derfor klynker lidt. Det er dog ikke noget, der er værd at hidse sig op over. Jeg er gået over til at spille væsentlig flere 60$ 18-max borde og derfor er variancen større end normalt.

---
Tog et enkelt sæt med 11 18-max borde inden sengetid. Det viste sig at være en god investering. Ender dagen med et overskud på 25$, hvilket er helt super, når jeg tager middagens usle resultat i betragtning.

Jeg ender derfor måneden på fornemme 1583$ efter 205 sngs (ROI: 20,5%) og med det resultat in mente sætter jeg mit mål til 1000$ i profit for marts måned og mindst 200 spillede sngs.

---
Kunne ikke sove så tog et sæt mere. Endnu en god investering i tid, skulle det vise sig. Nu slutter jeg søreme godt 400$ (ROI: 25%) for dagen. Det er sgu noget af en kovending.

Måneden ser derfor sådan ud efter 213 sngs på hh.v. 27$, 38$ og 60$ bordene:

Ingen kommentarer: