tirsdag, august 11, 2009

Fusk på PokerStars

Så er den desværre gal igen i den online pokerverden. Pokerstars, som er verdens største online udbyder af pokerbaserede spil, har haft et hul i deres software, som har tilladt, at man kan bede om en rematch i en HU-SNG (topersoners SNG) uden at have penge på kontoen. Det er et ganske seriøst hul, for det tillader, at to spillere kan arbejde sammen, og på den måde score penge direkte ud af Pokerstars lomme.

Eller sådan burde det have været. Men nu er Pokerstars begyndt at tage pengene tilbage fra alle, der har siddet ved et bord, hvor fidusen er blevet udnyttet, og det uden skelen til om begge parter har været klar over fidusen. Det skaber især problemer for de ærlige spillere, som ud af det blå får fratrukket flere tusinde kroner, som de troede, de ærligt og redeligt havde vundet.

Man kan følge udviklingen her: SNG Glitch on Stars

I mine øjne takler Pokerstars denne her situation rigtigt dårligt ved at afkræve vundne midler fra ærlige spillere, som står til at miste rigtigt mange penge. Det svækker yderligere tilliden til online poker, og især i forhold til USA, så er det ikke lige det, vi har brug for, hvis vi skal gøre os forhåbinger om at se amerikanerne vende tilbage.

---
På min egen pokerfront går det godt. Jeg er på plus 1200$, og da Pokerstars kører en 50% reload bonus, kan jeg uden problemer ligge yderligere 300$ til resultatet. De tikker dog først ind om et par måneder, når jeg har indtjent point nok, men da jeg ikke forventer at nedjustere mit spil eller gå bust, så er de penge næsten garanterede... Altså hvis ikke Pokerstars finder en eller anden grund til at trække i min online pengetank. :-o

Skanderborg Festival blev igen i år en fed oplevelse, men desværre fik jeg en ordentlig gang influenza ud af det. Jeg har derfor brugt det meste af dagen på min sofa under dynen med ondt i alle led og snot rendende ud af tilstoppede næsebor.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det har godt nok været lang tid siden jeg har tjekket din blog, efter jeg fik skrevet www.ray.... kom der ikke noget frem, min fotografiske hukommelse gjorde dog at jeg fandt den alligevel.

Jeg synes pokerstars håndterer situationen som de bør, dem der har spillet i god tro, ville jo ikke have vundet de penge som de gjorde hvis ikke der havde været en bug som gjorde at de fik muligheden for at spille imod donks der havde kørt deres acc. i et stort fedt 0... Jeg er måske naiv men håber stars også ville have refunderet penge hvis de så havde tabt penge til dem der ikke betalte for at spille dem. Dog synes jeg også at stars skulle holde dem skadesfrie, så de ikke skulle betale rake, men som betaling for ulejligheden kunne beholde deres VPPs/FPPs som vel.

Jeg håber dog at stars de vil anlægge et civilt søgsmål imod dem der ikke har handlet i god tro.

Gambler_dk sagde ...

Jeg er glad for, at du fandt min blog igen. :-)

Jeg er enig med dig i, at PokerStars skulle holde folk skadefri. Jeg er også enig i, at de uskyldige berørte i det mindste bør beholde sine VPP's.

Men de burde også kompenseres for den tid de har brugt på at spille x antal sngs mod en snyder. Uanset hvordan man end vender og drejer det, så er det Pokerstars skyld, at muligheden overhoved har været der, og derfor bør det også være Pokerstars, der tager det nødvendige tab for at gøre det fair for deres kunder.