fredag, august 14, 2009

Gus taber millioner

Som dansker bliver man jo mere eller mindre nødt til at holde med de danske pokerspillere, uanset hvor ringe de spiller. Det gør vi jo også med fodboldlandsholdet. ,-)

Men selv om jeg altid hepper på Gus Hansen, når jeg ser ham i en pokerturnering, så er det sgu svært at holde begejstringen, når det gælder hans spil på Full Tilt. I denne måned har han indtil videre doneret godt seks millioner kroner, og kigger man på leaderboardet, så er pengene nok primært tilfaldet Durr (Tom Swan) og Luckexpress10 (muligvis Dario Minerio). Han er nogenlunde breakeven for året, så helt galt er det selvfølgelig ikke, men ser man på, hvordan det er gået siden den 1. januar 2007 har han tabt seks millioner kroner, så helt godt går det sgu ikke for ham.

Jeg har i øvrigt lige investeret i Hold'em Manager. Jeg har tidligere brugt Pokertracker 2, men der har på det seneste været så mange problemer med AceHud, at jeg nu skifter til noget mere stabilt. Jeg har endnu ikke modtaget mit password, men når jeg gør, vil jeg skrive en anmeldelse af produktet, set fra en sng-spillers synspunkt.

Jeg har haft lidt svingende spil de seneste to dage på Pokerstars. Det har bragt mig ned på 900$ for måneden, men heldigvis skyldes det ikke dårligt spil. Jeg har ramt nogle syge bad beats i afgørende situationer, og når det sker, så er der ikke andet at gøre end at ryste på hovedet og loade et par nye borde ind. Og det gør jeg så. Men det tager alligevel lidt på pokerlysten at se sine esser blive skudt ned af A9o og JTs samt at se sin floppede straight ryge til en runner runner på boblen. Men så er det jo godt, at sådanne ting også sker for mig med omvendt fortegn.

Jeg regner med at spille 30-40 sngs i dag. Jeg tager 15 af gangen, så to tre sessions bliver det nok til.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

En rigtig god feature i HM, er at man kan se AI EV, i sit'n'go.

Så man kan se om man bare er uheldig. Og det er let at se hvornår man tager nogle -EV beslutninger.

Jeg har ikke undersøgt det, men går ud fra EV er baseret på ICM.

Rart at der er kommet lidt mere gang i bloggen :-)

GL fremover
Lgrau