søndag, november 15, 2009

I got "Wroooom" for poker

I fredags købte jeg ny bil. Jeg havde hævet 20.000 kroner fra PokerStars, og for dem fandt jeg en gammel Mercedes 190D, nysynet, uden rust og med to sæt nye dæk.

Jeg får den dog først i morgen, da der lige skal plader på. Men fuck det føles dejligt at kunne købe en bil, der udelukkende er finansieret af min hobby. Måske skal jeg købe en nummerplade med teksten: "TY FISH" :-D

Sådan ser den ud, min herlige "nye" bil. :-)

Nuvel, mange vil nok mene, at det ikke er noget særligt at købe en gammel bil. Det har de nok ret i, og det er bestemt ikke investeringens størrelse eller bilens navn, der retfærdiggører denne post. Mit sidste bilindkøb var da også en væsentligt dyrere Ford Mondeo. Det er mere det faktum, at jeg for første gang har købt noget af ægte personlig værdi for penge vundet på poker. Bevares, min fladskærm, mit kamera og min kommende bærbare er alt købt gennem PokerStars, men for fanden... En herlig old-school Mercedes med soltag, ombetrukne racersæder og servostyring. Det er sgu da herligt! Og så cutter den otte timer af min ugentlige rejsetid til og fra arbejde...

Jeg byttede i samme ombæring de fleste af mine pokerpoint for et gavekort på 8.000 kroner til Electronic World. Det skete gennem Pokerstars egen webshop, og i næste uge tager jeg ud og køber et nyt 42" tv. Det skal hænge på væggen over mit pokersetup, så jeg, hver gang jeg får et bad beat, enten kan kigge op eller til højre, ud af vinduet og ned på parkeringspladsen. :-)

På pokerfronten går det stille og roligt. Jeg får ikke spillet meget, og når jeg gør, så taber jeg som regel en smule dollar. Jeg kæmper med at lære cash-games efter et liv med sngs. Det er svært, men også sjovt. Jeg bruger derfor mere tid på at se coaching-videoer end at spille lige for tiden. Jeg ved godt, at det er vigtigt at omsætte teori til praksis, men lige nu er jeg tilfreds med bare at se andre spille poker. Så må mit eget følge lidt efter indtil lysten melder sig igen på fuld styrke.

---
Til sidst skal der også være en lille sjov reminder om, at selv om det er let at snyde andre i poker, så skal det ske med bluffs på bordene og ikke ude i den virkelige verden, hvor ting har konsekvenser.

Det er Henrik Fischer fra Korsør så småt ved at finde ud af. Han spillede for lånte penge i et live cash game, og nu nægter han at betale sin spillegæld på et par tusinde kroner. Prisen: Et evigt liv i cyberspace med sit billede, navn og adresse associeret med alt lige fra vold, ludomani og pædofili. Det er bestemt at lade tingene over genvind, men det illustrerer meget flot, hvor stor en indflydelse nettet har fået på os alle. Internettet er gået fra at være et avanceret opslagsværk til en nødvendig del af ens sociale og arbejdsmæssige identitet. Det er faktisk skræmmende, når man tænker på det.

Følg med i sagens spændende og intrigante udvikling her: Advarsel: Henrik Fischer, Korsør

Ingen kommentarer: