mandag, marts 16, 2009

Stuuur stuur nummer!

Jeg skal sgu i cirkus på onsdag. Jeg tror ikke, jeg har været inde i sådan et telt, siden jeg var helt lille knægt. Det var dengang, der ikke fandtes mobiler, der var kun en dansk kanal i fjerneren, og jeg breakdansede i en lille klub, som mig og to kammerater kørte, som var vi "straight out of Compton".

Billetterne har jeg fået foræret gennem arbejdet, og jeg tager min kæreste med. Vi har grinet en del af det, for et hav af mine kolleger på avisen tager afsted. Jeg arbejder som lokaljournalist, og det er ikke så tit, vi får noget forærende. Min kæreste derimod arbejder som journalist på et af de helt store ugeblade, og hun bestiller ikke andet end at rende rundt til alt muligt spændende i udlandet sammen med store bands, de kongelige og så videre. Så det er sgu lidt sjovt, at når vi stakkels lokalrapportere endelig får noget gratis, er der et hav af tilmeldinger. :-D

På pokerfronten er jeg ved at nå mit mål i indtjening. Jeg havde en god dag i dag. Jeg kom godt nok kun i pengene tre gange ud af 14 mulige, men da de alle var 1. pladser og alle i 18-mands sngs, gav det et overskud på 307$ (ROI: 59%). Det bringer mig på 925$ efter 128 sngs og dermed snublende nær mit mål på 1000$. Det betyder dog ikke, at jeg kan slappe af. Jeg er stadig et stykke fra at nå de 200 sngs, jeg gerne skal i marts, og det er også nødvendigt, at jeg når guld-status, så jeg kan tjene lidt ekstra Pokerstars-point i næste måned. Jeg mangler ikke mange point for at kunne bestille et nyt 40" Samsung fjernsyn, så det er bare om at klø på.

På fredag skal jeg ind og se Carmen 2200 på Nørrebro Teater. Den har fået lunkne anmeldelser af de store dagblade, men jeg syntes nu, at den ser spændende ud. Og så er det ikke skide ofte, at jeg tager i teateret, så oplevelsen alene er pengene værd (især da det er kærestens tur til at gi'!). Jeg har lovet hende, at vi næste gang skal ind og se Phantom of the Opera. Det er nok mest mig, der brænder for det, men jeg er sikker på, at hun bliver helt blød i knæene, når først hun oplever stemningen i Det Kgl. Teater med en opsætning, der er en af de største og mest anmelderroste på dansk jord.

I næste weekend tager jeg til Skagen. Jeg har endnu til gode at stå med et ben i hvert hav, og det piner mig lidt, da jeg boede i Aalborg i over to år. Vi tager afsted for hele weekenden, så jeg håber sgu, at vejret arter sig. Det må snart godt føles som forår.

Det går ikke så godt med at indspille mine to instruktionsvideoer. jeg glemmer hele tiden at købe et headsæt, og sådan en krabat er jo nødvendig. Jeg vil prøve at huske det i næste uge, så jeg kan komme i gang.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det må da have været særdeles pinefuldt at flytte fra skønne Dobbelt A ;)

Godt at høre det går godt med pokeren. Glæder mig til at se de videoer du har lovet.

Nu ved du i hvert fald, at jeg er trofast læser af din blog, selvom det er sjældent der falder en kommentar af.