søndag, marts 15, 2009

Succes trods vilde beats

Det er som om, at Pokerstars med vilje giver mig de mest utrolige bad beats for tiden. Det har heldigvis ikke den store betydning for min indtjening, men det er alligevel pusseløjerligt at være vidne til.

I dag blev mit sæt nakket af en straigh flush og på et andet bord var jeg all-in mod AA med et par konger. De mange bad beats kommer i et kontinuerligt tempo, så jeg tager det helt roligt. På den anden side deler jeg selv et par tærsk ud, og det kan mærkes på bundlinjen, der trods bad beats, netafbrydelser og en større andel af de dyre 60$ sngs, stadig stiger støt.

For måneden er jeg på 617$ (ROI: 14%), så det ser fornuftigt ud indtil videre. Mit mål er at nå 1000$ og spille mindst 200 sngs. Jeg har spillet 114 indtil nu, så går alt vel, ser det ud til, at jeg kan nå målsætningen.

Jeg har de sidste par måneder omlagt min spillestil en anelse. Jeg er gået hen og blevet lidt mere eventyrlysten på de tidlige levels, og det betyder, at jeg ofte limper suited connectors og små/middel par før floppet. Jeg kalder også små raises med dem. Jeg gør selvfølgelig med det målet at ramme et godt flop, og da jeg er gået over til primært at spille 18-mands sngs, kan det ofte svare sig at være lidt mere frisk i de tidlige levels. Det er her, de fleste fisk stadig er at finde, og de spiller så pivringe, at der er gode implied odds. Og det er udelukkende på implied odds, at jeg spiller de hænder. I en normal 60$ sng er modstanden ofte så skarp, at der ikke er meget at hente, når jeg rammer et godt flop, så her folder jeg som hovedregel alle suitede connectors og par op til 55.

Jeg skrev i øvrigt i en tidligere blogpost, at jeg har hevet 3000$ ud af Pokerstars. De er kommet ind på kontoen, og da jeg syntes, at der var overført ret mange penge, måtte jeg lige regne kursen ud. Jeg har fået vekslet til kurs 5.92, og efter et kig på valutakurser.dk, kan jeg se, at den ikke engang har været oppe i det leje, så jeg er ekstrem heldig igen.

Det er faktisk lidt vildt, så godt jeg sidder i held i alle aspekter for tiden. Jeg havde et overraskende stort beløb siddende i min SP-konto, som jeg kan hæve om et par måneder. Jeg slap med at betale 2000 kroner tilbage i skat. Mit net kan gå død midt i 10 sngs og stadig får jeg et overskud, og så nu med vekselkursen, der er alt for høj til, at det giver mening... Jeg håber ikke den ferventede kommende nedtur modsvarer mit held for tiden... 7,9,13 og alt det der.

Jeg faldt i øvrigt over to Youtube videoer, der formåede at forklare finanskrisen, så selv jeg forstår den nu:



Del II ligger her: The Crisis of Credit Visualized - Part 2

Ingen kommentarer: