mandag, februar 04, 2008

Tendensen fortsætter

Endnu en god dag på den grønne filt. Kort efter arbejde havde jeg lidt overskud til et par sessions, og det viste sig at være en fin investering i tid. Overskuddet, efter to sessions (30 sngs), blev på 276$ (ROI: 57,5%), hvilket uden tvivl samler op, hvor dagen i går sluttede.

Specielt en enkelt sng er jeg ret stolt af. Et floppet top to par blev tidligt busted af en turned flush,. Modstanderen lavede et kæmpe bet på turn, da den tredje hjerter faldt, og jeg følte et kort øjeblik, at det kunne være et bluff ofte nok til, at det kunne svare sig at kalde, da jeg også havde fire outs til et fuldt hus (ca. 9% chance). Jeg havde helt glemt den sidste mand i potten, så set i bakspejlet er det et ret let fold:

Button (t1405)
Hero (t1460)
BB (t1000)
UTG (t1470)
UTG+1 (t1470)
MP1 (t1480)
MP2 (t1470)
MP3 (t1220)
CO (t2525)

Preflop: Hero is SB with Td, Js.

5 folds, CO calls t30, Button calls t30, Hero completes, BB checks.

Flop: (t120) 3h, Th, Jd (4 players)

SB bets t120, BB calls t120, CO folds, Button calls t120.

Turn: (t480) 6h (3 players)

Hero checks, BB checks, Button bets t1255 (All-In), Hero calls t1255, BB folds.

River: (t2990) 5h (2 players, 1 all-in)

Final Pot: t2990

Det hev mig ned på blot 55 jetoner efter ti spillede hænder, og efterlod mig på knappen på andet level (BB=30) med en equity på sølle 0,5%.

Jeg vælger at folde første hånd, J3o, på knappen med tre limpers før mig. Trods de mange limpere, er det et +EV fold, da man skal huske, at jeg har otte hænder før jeg er tvunget ud i et kald. Næste hånd folder jeg også, men kalder et middle position minopen med JTs fra CO+1. Kort efter har jeg næsten triplet op - Han havde i øvrigt AJo, men det var selvfølgelig ingen match mod mit preflop double backdoor straight flush monster. ,-)

Den vinder jeg altså, og en masse tålmodigt spil senere, ender mit turneringsliv ved at min flotte A3o bliver slagtet af 78s i et typisk SB vs BB battle. Heldigvis var det i kampen om 1. pladsen, og jeg sikrer mig dermed en andenplads, hvilket jo er helt enormt. Havde jeg vundet sidste hånd, ville jeg have haft et 2:1 chip lead, men det ville nok være for meget at forlange. :-)

Pointen med historien er selvfølgelig, at det kan betale sig at blive ved med at kæmpe; At selv om det ser skidt ud, og man er fristet til at smide de sidste jetoner i puljen næste hånd uanset hvad, kan det betale sig at vente på en god handske.

Og så har jeg i øvrigt haft et mini-jubilæum i dag på PokerStars: \o/

En hurtig omregning fortæller mig, at jeg sikrer en timeløn på lidt over 250 kr. ved at multi-table 15 borde af gangen på 27$ niveauet - hvis jeg altså kan fortsætte med at holde 10% ROI. Det tror jeg bestemt er muligt for de næste par måneder. Det har det trods alt været i de fortløbne 3500 sngs.

---
Nåede lige en sidste session inden sengetid, og - ja, jeg tør næsten ikke skrive det af frygt for at forbande mig selv - igen vandt jeg stort. Jeg fik bragt dagens plus op på 441$ (ROI: 61,3%), hvilket selvfølgelig er langt mere, end jeg kunne ønske mig. Især da jeg lynhurtigt røg ud af fem sngs med henholdsvis AK, AK, AQ, AQ og et floppet top par mod en modstander med top par, mindre kicker. Efter det chok kunne jeg konstatere, at jeg i alle de andre sngs lå og svingede mellem 900 og 2000 jetoner: Altså, der var ingen sng, jeg kunne sejle hjem på et kæmpe chip lead. Det fik mig selvfølgelig til at tænke, at nu kommer variansen og bidder mig i nummeren. Men af uforklarlige årsager endte jeg ni af de resterende ti sngs i top tre med tre sejre, tre andenpladser og tre tredjepladser. Så variansen må vente til i morgen, for jeg hopper i seng til en genudsendelse af gårsdagens Super Bowl, som - selv om jeg kender resultatet - nok skal blive hyggelig at døse hen til. :-)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Spiller du 9-mands Turbo eller Regular?

Gambler_dk sagde ...

Jeg spiller udelukkende turbo sngs. De andre tager sgu for lang tid... Men måske jeg kan komme op på 30 borde af gangen ved de regulære?

Jeg tror jeg gør forsøget en af de nærmeste dage. :-)

Anonym sagde ...

Har vi også mindre tid til at tage en beslutning i Turbos end i Regulars? Hvis ikke, så er der vel større chance for at du kan spille 30 turbos end regulars ad gangen (turbos primært pre-flop pushbotting). Største problem ved at spille >20 borde for mit vedkommende, udover at reads bliver væsentlig dårligere, er at det kan skabe maksimalt kaos hvis jeg timer ud på bare 1 bord - det sætter en domino effekt igang. Her er Vistas Win-TAB funktion virkelig et god-send!

Gambler_dk sagde ...

Det med at time ud, var et af mine store problemer, men efter at en venlig bruger fra Pokernet viste mig vejen til et script, der automatisk klikker timebank for mig, kunne jeg oppe mit table antal fra 15 til 20. Jeg er overbevist om, at jeg kan spille ca. 25 af gangen, uden at det går synderligt ud over mit spil, men jeg har endnu ikke gjort forsøget. 21 er stadig rekorden for mit vedkommende.