søndag, februar 03, 2008

Poker og tæsk er dagens ret

Jeg tror, jeg har slået min egen rekord for flest spillede sngs på en enkelt dag. Og klokken er kun fire om eftermiddagen!

Jeg 15-tabler Stars 16$ sngs for tiden. Og måneden er startet godt for mig. Jeg rammer fint, og jeg kan smide gode hænder efter floppet, hvis jeg føler, jeg er slået. Det er noget, der har været svært tidligere, for jeg har altid tænkt, at mine modstandere er fisk og derfor bluffer for meget. Men der er nogle rigtig gode spots, hvor jeg efterhånden har lært, at fisken altid har, hvad han repræsenterer. Jeg vil ikke komme mere ind på det nu, for det er ret let at udnytte mod mig, så jeg vil hellere holde kortene tæt til kroppen denne gang.

Jeg har ikke plads til 15 borde sidestillet på skærmen, så jeg bruger "cascade"- Altså hvor hvert bord ligger sig over det forrige, sådan at de fylder mindre. I starten generede det mig lidt, da jeg så ikke havde det totale overblik, men nu er jeg så glad for det, at jeg har droppet planerne om at bestille endnu en widescreen skærm fra PokerStars. Når der konstant springer nye borde frem, forhindrer det mig i at se, hvad der sker efter jeg har foretaget en handling på et tidligere bord. Og det har vist sig at være godt mod tilt. Når jeg ikke kan se, hvad der fks. slog min AK, kan jeg heller ikke blive sur over det. Kunne jeg imidlertid se, at jeg blev kaldt af A5o, ville det muligvis kunne tilte mig. Jeg slipper også for spændingen ved at følge kortenene lande hver gang jeg er all in. I stedet kan jeg fokusere 100% på min nuværende beslutning, og ikke lade mig distrahere af, hvad der foregår på et andet bord.

Nuvel, i dag er det - indtil videre - blevet til 90 sngs, hvilket allerede er ca. en fjerdedel af, hvad jeg nåede hele sidste måned! Det har kastet et overskud af sig på 369$, hvilket svarer til en ROI på godt 25%:


I går var også fornuftig. Der spillede jeg kun HU, og på trods af et beskedent overskud, er jeg alligevel utrolig tilfreds. Mit spil var nemlig helt i top. Når man spiller HU sngs er det vigtigt at være fokuseret. Du har jo kun en modstander, og den eneste måde du kan slå ham, er enten ved at være heldig, eller ved at tvinge ham til at lave fejl. Og jo bedre du kender hans spil, jo flere svære situationer kan du tvinge ham ud i. Og det er i den afdeling, at mit spil har været super. Jeg limper stadig ofte fra knappen i deep stack situationer, men i det mindste er jeg begyndt at gøre det med en plan in mente. Jeg forsøger i starten at give et passivt image, sådan at jeg kan skrue tempoet op senere uden at han kalder mig ned for let.

Og det kan faktisk godt være svært, når man ofte sidder med borderline hænder, der enten kan raises eller limpes. Her snakker jeg hænder som J8s, Q7s, K5s, A4o m. m. Det sidste stykke tid har jeg smidt en del af dem, selvom jeg måske godt kunne presse lidt value ud af dem ved at se et flop. Men i et meta-aspekt er det et stærkt signal at sende, når man folder og limper mere end man raiser i starten. Det giver dig nok respekt til, at du kan begynde at re-raise og åbne svagt senere, hvor blinds virkelig begynder at betyde noget.

Alt det her er nok rimelig basis strategi for mange, men da jeg ikke tidligere har gjort mig i HU genren er næsten det hele nyt og spændende for mig. Og så er det en god afveksling i forhold til de normale sngs, hvor ICM-strategi er langt vigtigere end reads og metagame.

I skrivende stund har jeg rundt regnet 2000$ på kontoen hos PokerStars. Jeg startede i midt december med 800$, så det er selvfølgelig rigtigt fint taget i betragtning, at jeg blot har spillet små 600 sngs på 16$ niveauet siden da. Så snart jeg når (7-9-13) 2500$, skifter jeg til 27$ bordene. Jeg kunne godt gå i gang allerede nu, da jeg kan overføre de manglende dollar fra kontoen hos Interpoker, men jeg vælger at kæmpe mig op på den gammeldags facon. Det giver mig også mulighed for at spille et par af de dyrere 60-100$ 6-max sngs hos Inter, hvis jeg skulle ønske det. Det er i hvert fald rart at have muligheden.

Det bliver alt for denne gang. Jeg vil nemlig sætte mig ind i stuen og se UFC 81, som blev sendt i går aftes på amerikansk tv. Den er netop hentet ned, og forude venter en bunke spændende kampe, hvor især Brock Lesnar (billede) mod Frank Mir og Tim Sylvia mod Nogueira gerne skulle blive god underholdning.

---
Det blev til et par sngs inden sengetid, og jeg slutter derfor dagen med ikke mindre end 120 sngs og et overskud på 510$ (ROI: 26.5%), hvilket bringer min PokerStars konto op på 2143$.

Det hele klikkede i dag og de fleste af mine store hænder holdt vand. Selv JJ, som jeg før har forbandet til helvede og tilbage igen, holdt en fantastisk 91% win-rate - mere end mine AA, der endte på 90% (fik dem 31 gange ud af totalt 5952 hænder, hvilket er en anelse over gennemsnittet). Kort sagt: Jeg var virkelig, virkelig heldig hele dagen.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Long time reader, first time poster.
Sætter pris på din blog, velskrevet og to the point.
Bruger du et script til at autoåbne sng'ere på Stars? Andet script?

J

Anonym sagde ...

120 på en aften er mange...

Jeg har også spillet godt til her i starten af Februar. Men er ramt af variansen. KK taber konsekvent mod Ax, AK taber mod Ax osv...

MEN: 100$ på giants som vindere af superbowl fik weekenden til at gå i svagt plus. Juhuu!

Gambler_dk sagde ...

@Exitpoll

Af alle steder, troede jeg ikke, at det ville blive på min egen blog, at jeg skulle høre resultatet af Superbowl i går. Jeg har nemlig planer om at hente den ned i dag, men nu ved jeg allerede, hvem der vinder. :(

Jeg håber, at det i det mindste var en spændende kamp!

@jd
Jep, jeg bruger et script til at åbne sngs. Tidligere (i forgårs!) brugte jeg et gammelt script, jeg selv havde fiflet med. Men nu har jeg et andet og bedre af slagsen, der kan hentes her: http://overcards.com/wiki/moin.cgi/StarsAssistant

Jeg har som sagt kun en enkelt dags erfaringer med det, så jeg ved endnu ikke om tør anbefale det. Men det er da værd at prøve ud om ikke andet.

CTRL+r åbner automatisk den sng du har valgt med musen.

Anonym sagde ...

Det må du sgu undskylde...

Tænkte mig ikke om