onsdag, april 16, 2008

Endelig lidt fremgang

Efter en sløv periode rent pokermæssigt, mærker jeg endelig lidt fremgang. Jeg spiller stadig kun et sæt eller to om dagen (15-30 sngs), så fremgangen skal tages med et gran salt. Men for måneden er jeg nu oppe med ca. 475$ efter 177 spillede sngs. Men mere vigtigt, kan jeg mærke, at lysten til at spille, er vendt retur. Jeg skal nærmest tvinge mig selv til at nøjes med maks to sæt om dagen, og det er positivt. Det betyder nemlig, at jeg igen kan spille optimalt. Når fornøjelsen ved poker er lav, er mine resultater ofte elendige. Sådan er det som regel - Jeg fungerer dårligt i modvind, og det er noget, jeg efterhånden har lært at acceptere. Derfor nøjes jeg også med blot et par sæt dagligt, for jeg vil nødig ryge ind i en stime, som den jeg havnede i sidst i marts. Det resultere jo som bekendt i en hel måneds pause. Så hellere køre dårligt ét sæt af gangen, og så gå i en dags tid og tygge lidt på nederlaget. Så er den dårlige smag i munden væk næste dag, og jeg kan igen spille optimalt. Det er kun i weekenderne, når jeg ikke har andre planer, at jeg tillader mig selv lidt mere action på bordene.

Jeg spiller i øvrigt stadig HU sngs, og det er den eneste grund til, at jeg ikke er et stykke over de 500$ for måneden. Jeg taber nemlig som en hækkeløber uden ben, og det er noget, der går mig lidt på. Jeg nægter simpelthen at acceptere, at jeg ikke kan slå fiskene nede på 22$ bordene. Det pisser mig ærlig talt af i en grad, så jeg bliver stædig.

I fredags slog jeg mine folder i et værtshus på Frederiksberg. Her endte jeg med at spille Snyd (Tænkeboks) det meste af aftenen med en flok kammerater. Vi startede traditionelt med at taberen gav en omgang, men til sidst fik jeg lokket en eller anden gut til at spille om hundredelapper. Det gav hurtigt gevinst, og jeg gik derfra med et lommerne fulde af sedler. \o/

Snyd er lige så meget et spil om at kunne læse modstanderne, som det er et spil om terninger. Og her komplimenterer almindelig pokerviden flot. Vi er jo trænet til at aflæse "betting patterns", hvilket er alfa omega, hvis man skal gøre sig forhåbninger om at vinde HU i det spil... Bare der var en side på nettet, hvor man kunne spille Snyd. Det var der måske et marked for?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej jeg vil bare lige sige at jeg nyder at du bloker igen, har læst lidt om 5card draw, så måske jeg skulle prøve det på et tidspunkt.
Godt at du er kommet igen med sng, jeg spiller kun 2 adgangen og kan simpelhen ikke forstå at man kan spille 16 af gangen, men det må jo være ren automatik eller hvad ?
Til sidst vil jeg sige tak for tippet med Kill Everyone er igang med at læse den for anden gang :o)

Unknown sagde ...

Ja, hvem husker ikke snyd fra pre-bytur drukaftener? Ligesom poker så tror jeg ikke snyd er specielt spændende online uden menneskelig kontakt.