onsdag, april 30, 2008

Status for måneden

Status quo.

Så let kan det skrives. En ordenlig omgang prygl til sidst sikrede, at jeg ikke får et godt resultat. Og det pisser mig ærlig talt af, for der er intet værre end ren og skær uheld. Og det er det, jeg har haft de sidste par sessions. Det nåede til sidst så vidt, at jeg nærmest så mig selv som en 30/70% underdog i coinflip situationer, og hver gang en modstander havde en draw, vidste jeg bare, at han ville ramme på river. Det gjorde de selvfølgelig ikke hver gang, men når det kører skidt, kommer man hurtigt til at fokusere på det negative, og så synes man jo, at alt går modsat, det man ønsker.

Men til trods for, at jeg til slut formåede at spille næsten 20 sngs uden at komme i pengene en eneste gang, slutter jeg på ca. 100$ for april. Så jeg kan egentlig ikke klage alt for meget. Jeg tabte trods alt ikke, og det er værd at tage med sig over til maj, hvor tingene forhåbenligt vil tegne sig lidt lysere.

Ud over en lidt pauver april, ser jeg frem til næste måned. I det lange løb betyder held og uheld heldigvis ikke det store, når man spiller sngs. Og da jeg er ca 10% bedre til spillet end gennemsnittet, dikterer matematikken, at jeg vil komme ud af hver måned med et gennemsnit på ca. 1000$ i profit såfremt jeg spiller det antal sngs som jeg nu skal. Så betyder det ikke alverden, at jeg har en enkelt svipser eller to i årets løb. Det må man tage med, helt ligesom man jo gladeligt accepterer, når man er brandvarm og rammer alt.

Jeg trækker heller ikke penge ud i denne måned. Dollaren ligger simpelthen for lavt til, at jeg gider. Jeg venter med at hive pokerpenge hjem til efter primærvalget. Der har USA forhåbentligt fået en demokratisk præsident, og så regner jeg med, at dollaren igen stiger. Det burde der egentlig være taget højde for allerede nu, men jeg håber det bedste. Når man, som nu, får under fem kroner for en dollar, kan det da næsten kun gå fremad.

2 kommentarer:

MikeTyson sagde ...

Lav dollar og en måned med fætter varians på besøg? .. Den kan jeg sgu ikke lade gå uhørt ;-)

Kedeligt at du bliver SKUDT ned i øjeblikket .. i den forbindelse kan jeg kun sig at jeg absolut har nydt april som april burde nydes .. PLUS på dollar og PLUS på opleveren! That how you do it .. ;-)

Medhensyn til US Valget .. så er en demokrat sejre ikke helt ensbeydene med at dollaren stiger .. Faktisk vil US aktierne falde en smule.

På den korte banne er det FEDs rentepolitik som styre dollar showet .. Spørgsmålet er om de senere i 2008 igen vil sænke renten for at hjælpe husejerene og få sparket gang i privatforbruget .. En farlig vej da det vil medføre en højre inflation.

http://borsen.dk/okonomi/nyhed/131089/

En US rentesænkning vil være en indirekte devalureing af deres valuta, da investorene alle vil søge henimod EUs obligationer som giver et langt højere afkast (ca. 4%).

Men det er en devaluering som US centralbanken kan leve med da det bremser importen af udenlandske forbrugsvare og samtidig øger deres egen konkurrenceevne.

Vi her i EU har en centralbank som alene skal bekæmpe inflationen .. og ikke stimulere erhverslivet .. det betyder en højre rente indtil vores inflation kommer under de magiske 2% som er EU målet.

P.S. Er selv Obama fan .. og synes at de burde få valgt ham i en fart ..også selvom det på kortsigt er dårligt for deres aktiekurser.

he he .. men køb din obama tshirt her .. fik dem efter få dage og kvalitet var i top = http://www.cafepress.com/buy/obama

YES WE CAN!

Gambler_dk sagde ...

Hey Mike,

Da jeg er sproglig student, fatter jeg desværre hat af, hvad du skriver. :-)

Men som jeg læser det, skriver du at dollaren sandsynligvis vil falde endnu mere?