torsdag, juli 05, 2007

Nu har jeg snart fattet det, tror jeg

Ja, køn er min Interpoker sharkscope sgu ikke!

Det er en hård kamp. Man kan ikke lære en gammel hund nye tricks, og alt det der. Men nu føler jeg, at der er ved at komme styr på mit seks-mands-sng spil. Jeg er i hvert fald begyndt at forstå nogle af de ting, jeg tidligere har gjort forkert.

Jeg vil ikke komme alt for meget ind på det nu, for der mangler stadig en del eksperimenteren i SNG-Wizard. Og netop SNG-W har været savnet. Desværre understøtter programmet ikke Crypto's turbo sng's, men i dag opdagede jeg, at jeg skam selv kunne sætte det op, sådan at den nu har helt styr på det. Det betyder også samtidig, at jeg kan analysere mit spil uden brug af besværlige, og tidskrævende, ICM værktøjer. Det medfører, at jeg kan se mange flere scenarier igennem, og på den måde danne mig et indtryk af, hvad jeg kan pushe på boblen, og hvad jeg ikke kan.

Og allerede nu kan jeg konstatere, at mine formodninger var helt henne i skoven. Jeg skubbede for let fra btn med fire tilbage, og var alt for aggressiv fra SB med tre tilbage. Og det er de her små konstante justeringer, der er med til at højne mit spil. Og det er egentlig min største ambition: At spille fejlfrit - hvilket jeg bestemt ikke kan prale af nu.

På en anden front, er der sket noget meget interessant hos Full Tilt Poker. Det viser sig nemlig, at de har taget 70.000$ fra en spiller, de beskylder for at bruge bots. Altså computerstyrede programmer til at spille for sig.

Det er i og for sig ikke så interessant. Det er meget muligt, at personen brugte bots - selv om hun (ja, det er en kvinde!) påstår anderledes, og det er der ikke noget revolutionært over i det hele taget.

Det interessante er, at Full Tilt konfiskerede hendes penge, uden at give anden begrundelse, end at de har sikre beviser for, at hun brugte bots. Men de vil ikke præsentere hende for de beviser, de har. Så hun har ingen jordisk chance for at forsvare sig. Og det på trods, at hun sågar har tilbudt, at hun kan flyve derud og vise dem, at hun rent faktisk spiller sådan som de påstår kun en bot kan spille.

Jeg var tæt på at oprette en konto hos dem for et par måneder siden. Jeg er glad for, at det blot blev ved tanken. At tænke sig at få lukket sin konto med over 350.000 kroner udelukkende på grund af, at de tror, jeg snyder uden at bevise det. Det må siges at være wild west tilstande så det batter.

Det andet interessante skal også nævnes. Det viser sig nemlig, at denne her bot formåede at rense 50/100$ limit bordene fuldstændigt.

Og hvis det passer, så er der faktisk grund til at blive rigtig nervøse. Hidtil har det været kendt viden, at bots kunne klare sig på middel limit hold'em stakes op til 5/10$. Men at de kan rense, og jeg mener lammetæve, de rigtig gode limit spillere, lyder næsten som utopi.

Ser man så på sng's, som jo er mit metier, ser det ikke godt ud. Turbo sit'n'goes' matematiske push-bot struktur er nemmere at indkode i et program, end limit hold'ems cash spil. Det burde betyde, at det vil være lettere at programmere en bot, der kan slå de højeste limits. Skræmmende... Ja, det får mig faktisk til at mistænke vores kære Dokkedal for i virkeligheden være et computerstyret program, der er så snedigt programmeret, at det i tide og utide kommer med grundløse postulater på pokernet.dk og bizarre indlæg på dets blog... Ja, jeg er overraket over, jeg ikke så det tidligere! :-)

Nok om det. Dagen bød på tre gange AA, der tabte til hhv. AKs, KQs og 88... This just in! Fik AA igen, men tabte sgu til fire firere. Sjovt nok anden gang i dag, jeg løber ind i quad fours. Det er fire gange AA i træk, der taber.

Alligevel blev det en god dag med overskud på bundlinjen på præcis 300$. Og en dag, hvor et par vigtige ting faldt på plads med hensyn til til mit spil hos Interpoker.

1 kommentar:

A & TT Goes live: sagde ...

Well MY sharkscope is worse, it really shows a man that had a massive heartattac and then died!

Keep up!

Maybe we could play some games togheter, my mentor is in VEGAS so he will not know if i cheat...;-)

Anna