mandag, juli 16, 2007

Jeg føler mig som en duser i Fraggel-land

... Eller som Rocky mod Ivan Drago...

Jeg grinder hos Interpoker, men kommer ikke rigtig nogen vegne. Min konto er stadig på 1200$ derinde, og det har den været siden starten af måneden. Jeg kan ikke rigtig komme over det beløb, og det er begyndt at irritere mig. Fire-fem gange har jeg været oppe at snuse, men hver gang er jeg løbet ind i en bad beat stime af mongolide proportioner.

Jeg er begyndt at mistænke, at der sidder en eller anden sadist inde hos Interpoker, der har hængt en plakat op med min graf, så han kan more sig med at trykke på "Bad-Beat" knappen, hver gang jeg rammer 400$ i ren profit (uden rakeback og bonusser). Ja, min sharscope beviser det jo ligefrem! Gulp, gasp! :-o osv...

Og til sidst et kæmpe tillykke til Philip Hilm,der er røget på final table i WSOP Main Event som chip leader. Han har nu en fornuftig chance til at vinde 46 millioner danske skatteramte kroner!

Nå, nu vil jeg smutte ned og spille en gang beach volley i det gode vejr.

Hygge

---

Ok, tilbage igen efter en hyggeligt gang volley. Jeg har selvfølgelig fået sår på benene af at hoppe rundt i, hvad kun kan betegnes groft grus, og min ankel er hævet. Men det var sjovt, og det er jo dét, der tæller.

Som i alle nok ved, spiller jeg udelukkende sng's. Det er en meget matematisk og lineær form for gambling, og en del af min edge ligger i en forståelse for spillets finere nuancer. Og en stor del af min kærlighed for spillet skal findes i netop det faktum.

Men spillet er blevet sværere de seneste mange måneder. Det er ikke noget, jeg umiddelbart har lagt mærke til som et markant skifte. Det har været en glidende proces, hvor gennemsnittet langsomt er blevet bedre. Stangen er langsomt blevet løftet, så om sige.

I dag er jeg blevet bekræftet i, hvad længe har været en latent frygt. På 2+2's Single Table Forum, har to af spillets rigtig gode spillere kastet håndklædet i ringen. Jeg har spillet mod dem begge, og kan med sikkerhed sige, at de er rigtig gode. Bedre end mig. Den ene spiller klart højere end jeg gør, mens den anden huserede på samme niveau som mig selv.

Hvis i også interesserer jer seriøst for sng's, vil jeg anbefale, at i læser tråden, hvor de begge mere eller mindre siger farvel. Det drejer sig om Suzzer og Pineapple888.

En af de ting, der har gjort spillet sværere, er de mange hjælpemidler selv dårlige spillere nu har til rådighed. De nye spillere behøver ikke engang at forstå ICM eller korrekt boblespil. Et program, der kan træffe beslutningerne for dem i real time, er nemlig blevet udviklet. Det er sgu lidt skræmmende. Det svarer jo nærmest til at spille mod en cyborg, der er del menneskelig intuition og del fejlfri kalkulator.

Nu er der også ved at udkomme deciderede sng bøger. Det er noget, der tidligere har manglet på markedet, men nu kan alle snart, for små 20$, købe sig til lærdom, det har taget os andre år at perfektionere. Det vil selvfølgelig ikke automatisk gøre alle til gode spillere. Men det vil være med til endnu engang at hejse baren en anelse. Og den er sgu allerede ret højt hævet.

Jeg er ikke selv ved at give op. Det elsker jeg sng's for meget til. Og jeg føler da også stadig, at jeg har en betydelig edge i forhold til feltet. Men at læse om højt respekterede spillere, der opgiver karrieren, er da noget, der får mig til at spekulere på, om jeg måske skal til at tage cash games mere seriøst.

Det vil jeg derfor gå og spekulere lidt over de næste par uger, mens jeg kæmper mine daglige kampe mod sadisten inde hos Interpoker.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej.

Man skal lige huske, at Hilm ikke bor i DK - og erfor ikke skal betale skat i DK.!

Deter top nice!!

/Skyggeman

Gambler_dk sagde ...

Det er da top nederen!!

For den danske statskasse altså. :-/