mandag, oktober 15, 2007

Jagten på den gyldne trekant

I lørdags var jeg til 30-års fødselsdag hos en god ven. Og der manglede bestemt ikke noget. Fri bar, masser af mad og godt selskab. Det er altid en god opskrift på en ordenlig brandert. Og fuld, det blev jeg bestemt. Det startede egentlig allerede før jeg ankom til fødselsdsfesten. Jeg havde nemlig aftalt at mødes hos en tredje kammerat, der sjovt nok også havde fødselsdag. Og her havde jeg splejset til en lille sjov gave. Vi købte et elektronisk spil beregnet på små børn, hvor det gælder om at trykke hurtigst på en knap for derefter at gætte på et ord, der starter med det bogstav, den elektroniske stemme siger. Problemet er, at man kun har godt et sekund, og at det skal være inde for forskellige kategorier. Man kan fks trække et kort, der står "kropsdele" på, og så snart man har lagt kortet på maskinen, går stemmen i gang, og når han har sagt sit bogstav, gælder det om at trykke hurtigst og komme med et svar.

Nuvel, det er jo et genialt drikkespil, og det skulle derfor straks afprøves. Et kvarter inde i spillet, har vi allerede tømt en halv flaske små grå, så stemningen var høj, da vi først ankom til festen. Den maskine var også fuldstændig sindssyg. Prøv du at finde på en kropsdel, der starter med x, med under et sekunds tænketid!

Til festen fortsatte vi med at spille drukspil efter at vores fodboldlandshold var blevet pryglet af Spanien, og da der var fri bar, gik buddene højt i tænkeboks. Og det endte selvfølgelig med, at vi alle blev kanonstive. Jeg endte aftenene oppe i baren, hvor jeg forsøgte at overbevise to tøser om, at vi skulle prøve en trekant. Det er også fint nok, og alt det der, men da de åbenbart var kærester, var mine chancer for at lokke dem til mit lille seksuelle eksperiment, helt i bund. Bestemt en nedtur, når nu den ene synes at være helt med på ideen. Mit play var helt klart underdog for at lykkedes, men nogle gange er det sgu ok at satse all in mod to damer, selvom man selv kun kan præstere en slatten knægt. :-0

Aftenen sluttede i en stor tåge, og søndagen blev brugt på at kurere tømmermænd. Derfor er der ikke blevet spillet meget poker. Så jeg kan ikke engang underholde med et par bad beat historier. Dem må i vente med at læse til næste gang. :-)

Jeg kan dog præsentere jer for et link, der bestemt er værd at klikke på såfremt i skulle være i besiddelse af følgende program: Poker Tracker: A guide

Ingen kommentarer: