onsdag, oktober 03, 2007

Så sadler vi om

En ny måned er startet, og det betyder nye mål. Sidste måned blev ikke det helt store. Specielt ikke på grund af min elendige indsats på 20£ bordene, hvor jeg fra start af havde store forventninger. 400 sng's er dog slet ikke nok til at fortælle mig, hvordan jeg klarer mig på det her niveau. Det er 800 sng's såmænd heller ikke, men det er nu alligevel målet for måneden: At komme op på 800 spillede 20£ sng's totalt og med en positiv ROI som slutresultat. Intet mindre.

For et stykke tid siden faldt jeg over en spændende artikel om sng's, og hvordan man kan justere ens tilgang til det tidlige spil. Jeg har eksperimenteret lidt med det, og en af de ting, jeg har gjort, er, at åbne lidt mere op tidligt. Det har dog ikke givet gode resultater, og jeg vil fremover forsøge at lukke lidt ned igen for aggressiviteten. Især da jeg her på det sidste ikke har været god nok til at læse om modstanderen sidder med en hånd mod mig, eller om de bluffer. Jeg bliver også kaldt for meget ned med 2. pair, sådan at jeg ikke rigtigt kan bluffe mig til positiv EV (Expected Value). Så hellere undgå de marginale situationer ved at folde hænder som 66 eller 89s tidligt.

---
Jeg er i øvrigt igang med en periode, hvor jeg kører dårligere, end jeg troede muligt. Med hastige skridt nærmer jeg mig en 1000 sng break-even stime, hvorimellem der også er et 1500$ downswing. Hver gang jeg sætter mig ved bordene tænker jeg, at nu kan jeg da ikke blive suget ud mere. Men så sker det alligevel. Bagefter går jeg alle mine nøglehænder igennem, og de er alle spillet korrekt ifølge ICM teorien. Vildt frustrerende, da jeg hellere vil lave fejl, jeg så kan rette op på, end bare at køre dårligt i så lang tid. Sidste session var jeg fks. ni gange på boblen ud af tolv mulige, hvilket selvfølglig er super positivt, men det blev kun til sølle en 1. plads og en 2. plads. Det er sgu ikke særlig skægt. Min Sharkscopegraf er af den grund et sørgeligt syn efterhånden. Men jeg trøster mig med, at det i det mindste ikke er mit spil, der er udslagsgivende for de dårlige resultater. Den negative varians fortsætter derfor ind i denne her måned.

Sådan et downswing er bestemt ikke et kønt syn

Jeg kan også trøste mig med, at de her typer downswings sker for alle seriøse sng-multitablere, og mit eksempel er bestemt ikke unikt på nogen måde. Jeg har stadig en ROI på 5%, hvilket også er med til at dulme smerten... En smule i det mindste.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er uhyggelig læsning!

Jeg synes dog at den lave ROI måske er årsagen til den store varians.

Har du overvejet at opsøge andre games, som giver dig en højere ROI og derfor mindre downswing når variansen viser sit grimme hoved??

Mvh
-Tyson

Gambler_dk sagde ...

Det er bestemt en interessant tanke, og også en jeg har haft, på det seneste. For at være ærlig, er jeg 100% sikker på, at jeg kan slå Cryptos sng's. Men jeg hader modgang, og specielt inden for sng's kan det være direkte skadeligt for ens egne resultater, hvis man påvirkes for meget af negativ varians.

Derfor kan du have ganske ret i, at det kan hjælpe at søge andre græsgange, hvor variancen er mindre.

Og det vil jeg så bruge denne her måned på at overveje. Et gensyn med PokerStars er bestemt ikke umuligt. :-)

MikeTyson sagde ...

Jeg går udfra at du spiller poker primært fordi, du synes det er sjovt. Hvis dette er tilfældet, så skal du til en hvis grad søge en positiv ROI, fremfor en høj indtjening.

Den høje indtjening kommer ofte med den pris som hedder høj varians.

Derfor synes jeg du burde opsøge spil med højere ROI .. og så lade der gå nogle måneder før du igen, jagter den høje indtjening.

Et par måneder med +15% ROI og kun 300SNG'er er vel også ok og sjovere ;-)

Mvh
-Tyson