torsdag, september 14, 2006

"En tur til, hr.?"

Jeg er ombord på den store pokerrutchebane, og jeg synes sgu det er træls.

Her sidder jeg i går og skriver om en fornuftig optur, hvor alt bare gik efter bogen.

Og i dag kan jeg så skrive, at poker er et spil for tosser, der elsker det konstante kaotiske tilfældighedsprincip, der i det korte løb, synes så uoverskueligt.

Mit sit & go spil var sindssygt. Aldrig - og jeg mener aldrig - er jeg blevet udsat for så mange bad beats på de mest kritiske øjeblikke. Et sæt bliver slået på boblen. AJ push på boblen bliver kaldt af A7 og taber. Top par er no good. mit ep QQ-push bliver kaldt af AA, KK og JJ i samme hånd! osv. Desuden taber jeg 80% af mine cointosses... Det eneste jeg kan trøste mig med er, at det ikke er mit spil, der er noget galt med, men blot de andre, der er heldige. :-p

Dagens resultat:

22$ sit & Go's: 27
1. pladser: 1
2. pladser: 2
3. pladser: 5

Totalt: - 174$

MTT:
33$ normal: nr. 5 ud af 20
6$ rebuy: nr. 201 ud af 356

Totalt: -64$

Cash:
100$ NL: -193$

Dagens Total: -431$

Min største fejl var at smutte ind på pokernets cashgame. Her sad et par loose donks og smed penge omkring med en vp$ip på ca 60.
Fedt, tænkte jeg. Her skal jeg bare doble op, og så er dagens resultat ikke så skidt endda. Problemet var bare, at det var de andre, der fik det sidste grin.

Et enkelt orbit efter at jeg er kommet til bordet får jeg AQo i BB. Loose-goose laver et af hans mange raises på 5$ fra mp, og jeg repopper til 17$ og straks fyrer han all-in. Her ville jeg normalt tænke: "Han har mig sgu nok slået, jeg folder og venter på et bedre spot". Mit problem var bare, at jeg ikke havde tid til et andet spot, og at det her var en fin hånd at doble på. BANG!, jeg smider det hele i puljen, 100$, og kan sidde og græmmes, da han viser AK.
Ti minutter senere. Jeg limper med K10, og ser et flop med en konge. Alle checker, og jeg smider 3,7$ ud i en 5,7$ pot. CLONK!, sidste limper raiser mig 25$ eller noget i den stil. Her skulle jeg igen tænke: "Shit, der er godt nok mange hænder, der slår min. Jeg folder, da jeg HELT sikkert er slået her." Men nej... WHAM!! ind ryger min næste buy-in, og selv om jeg får to par på river, er hans trip 4's gode, og han tager mine penge... jeg siger pænt farvel, og skrider uden æren i behold.

Ingen kommentarer: