mandag, september 11, 2006

Millionær for en dag

Nå, sådan skulle det nu ikke gå.

Jeg havde kvalificeret mig til party Pokers 1 million dollars turnering, der blev afholdt i søndags, og det gik desværre ikke som håbet.

Jeg hang ellers i en rum tid, men utålmodigheden blev for stor til sidst og jeg valgte af uforklarlige årsager at raise all-in mod en tidlig åbner med AQo. Og da han viste to damer, var det adios.

Jeg havde ellers lige doblet min stack efter at have været short i over en time, og lå nu lidt under gennemsnittet, men med et sundt M på over 20. Så hvorfor jeg vælger at risikere hele turneringen (og millioner af kroner!) på AQo er mig en stadig gåde.

Det er en leak, jeg skal have lukket.

Jeg er midliertidig tilbage på sit & go's, hvor jeg multitabler 22$ bordene. Det går ok, men jeg laver så mange begynderfejl, at min ROI er nede på 5-10%. Den burde ligger på over 20%, så der er lang vej.

Et eksempel fra i morges:

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t400 (6 handed)
Preflop: Hero is UTG with 5h, 5d. Hero goes all-in [t2667] , 1 fold, CO calls t2667, 3 folds.

Så.unødvendigt.at.jeg.græmmes.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

dit move med 55 UTG er meget afhængigt af stacks og antal deltagere.

Det kan sagtens være et godt move.

Gambler_dk sagde ...

Helt enig Morten, men 6-handed utg er det move elendigt, da de hænder, der kalder dig alle dominerer, og der er mange du skal igennem før du kan hive blindene hjem.

På boblen (4 spillere tilbage) laver jeg det move 100% af tiden, hvis jeg er først ind.