mandag, september 18, 2006

Jeg en bot mig bygge vil...

I dag skrev jeg et indlæg hos pokernet.dk om en idé, jeg har haft i et stykke tid nu.

Jeg kunne godt tænke mig at få at vide, hvor let det egentlig er at lave en pokerbot, der kan tjene penge. Man læser jo igen og igen i medierne, at pokerbots bliver solgt for tusindvis af dollars osv.

Men er det noget, selv jeg kunne finde ud af at lave? - Det vi ljeg finde ud af, og derefter vil jeg afdække teorien i en serie artikler til en avis eller pokermagasin.

To problemer opstår i forbindelse med projektet:

1: Er det moralsk forsvarligt at lave en bot, der tager penge fra andre spillere i direkte strid med pokersidernes EULA (regler og bestemmelser)?
2: Hvad skal der ske med pengene?

Jeg mener selv, at det er moralsk forsvarligt, da jeg som journalist forsøger at afdække et fænomen, der potentielt skaber tusinder af dollars for nogle kloge bagmænd. Kan jeg bevise, at alle med lidt snilde kan lave en bot, er jeg nået langt med hensyn til at bidrage til debatten. Det er så vidt jeg ved ikke forsøgt før på den måde.

Hvad skal der så ske med pengene, spørger sure pokerspillere mig på pokernet. Jo, jeg har tænkt mig at donere skidtet til Center For Ludomani. Hvis du synes, det lyder komisk og ironisk, har du fuldstændigt ret. Det er ment som en provokation, der skal give stof til eftertanke.

Her på bloggen vil jeg løbende skrive om, hvor langt jeg er kommet, og hvordan det går med projektet.

Debatten op pokernet.dk kan følges her:
http://www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=117700

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sker der noget i botbyggeriet?


Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk

Gambler_dk sagde ...

Ja, der sker det, at en eller anden har orienteret Party Poker om mit journalistiske eksperiment, og det har resulteret i dette blogindlæg: http://raybandk.blogspot.com/2006/09/den-snigende-ludomani.html