lørdag, september 29, 2007

Øl-Risk

Puha, hvor er jeg dog helt smadret i dag. I går var nemlig store Øl-Risk aften, og jeg havde besøg af tre kammerater, der alle skulle modtage en lektion af undertegnede. :-)

Jeg havde ellers ikke de bedste forudsætninger for en god præstation, da jeg havde været på monsterdruk dagen før. Jeg vågnede først klokken to om eftermiddagen, og allerede fire timer senere skulle slaget stå.

For dem der ikke kender til Øl-Risk, så går det ud på at drikke en masse øl, som man så kan veksle til ti armeer per flaske. De kan smides ind i spillet både midt under et angreb eller et forsvar, og det kan ofte lede til massiv druk under store slag, hvor begge parter prøver at bunde øl mens terningerne flyver hen over brædtet.

Nuvel, jeg startede skidt. Jeg havde et land i australien og to i Sydamerika, og jeg valgte derfor at satse på to heste, ved at opruste begge steder. Men det viste sig hurtigt, at jeg måtte opgive Sydamerika, da en af de andre allerede havde bundet tre øl inden armeerne var placeret før start... Det var nok til at skubbe mig ud af Brasilien og ind i Afrika, hvor en anden gut havde hele hans hær på forskellige lande. I Australien gik det lidt bedre. Her havde sidste spiller oprustet stort, men af underlige årsager valgte han at forære mig kontinentet under den aftale, at jeg så ikke måtte opruste. Fint nok.

Det er mig med de gule armeer, og vi har spillet ca. fem runder

Og her kommer så tvisten. Jeg havde nemlig hørt fra en af spillerne, at de to andre konspirerede mod mig. Aftalen var, at den ene skulle være rar mod mig, så han vandt min tillid, og når timingen var rigtig, ville de så begge to falde mig i ryggen. Men da jeg var klar over det, tog jeg mig nogle forbehold. Jeg valgte at satse på Europa, hvor jeg havde nogenlunde frit spil. Især efter at jeg havde rykket nordpå med min hær i Afrika.

Jeg valgte dog ikke at tage hele Europa. Det ville betyde, at jeg blev den store trussel for de tre andre, og jeg ønskede ikke opmærksomheden rettet mod mig. Jeg ventede også længe med at tage sidste land i Australien. På den måde opretholdt jeg en slags status quo, og det gav de andre plads til at bekrige hinanden.

Til sidst tog jeg dog både Europa og Australien. Men først efter et stort slag, hvor to af mine modstandere havde vekslet deres tre øl (man må max gemme på tre øl af gangen) for armeer i en krig mod hinanden. Det betød, at jeg nu kunne smide 30 armeer ind i Europa, og dermed sikre kontinentet.

Kort før spillet sluttede. Rød og sort rodede på det tidspunkt rundt på gulvet i en kæmpe brandert.

På det tidspunkt havde de andre drukket en del øl, og det var tydeligt, at de var plakatfulde. Jeg havde blot drukket fem-seks øl, og derfor kunne jeg hurtigt skylle tre til ned, sådan at jeg havde så mange armeer i reserve, at de andre ikke turde/kunne angribe mig. Især ikke, da de ikke kunne blive enige om en fælles strategi mod mig.

Som det så ofte sker, fik vi ikke spillet færdig. To af de andre var blevet så stive, at de dårligt kunne sidde oprejst, så jeg fik tilkendt sejren, og alt var derfor som det plejede. :-D

Kanon aften, og jeg kan kun anbefale alle drengerøve at spille Øl-Risk. Det giver helt nye taktiske muligheder, der ikke forekommer med de normale regler. Man får også nogle enorme hære. Da vi sluttede havde jeg en hær på 70 armeer, og min sidste seriøse modstander havde en med lige så mange. Den kamp fik vi desværre aldrig kæmpet, men den ville også havde taget over en halv time. Især fordi, at vi begge nok ville have drukket to tre øl ekstra under slaget.

---
På trods af solide tømmermænd fik jeg alligevel spillet en smule poker. Og for en gangs skyld gik det godt. Jeg havde en session med seks borde, hvor jeg vandt fire og fik en enkelt andenplads, og det fik mig op på 296$ for dagen. Og med denne måneds lidt pauvre resultater, er det herligt at slutte på en positiv note. I morgen tjener jeg sidste 200$ bonus hjem, og med min rakeback, regner jeg med at hive 700$ ud for måneden. Bare ærgerligt med den svage dollarkurs... Det er lige før, jeg er fristet til at vente med at cashe ud, men jeg skal bruge pengene, så jeg har næsten intet valg.

Jeg har desuden investeret 350$ i en ven, der skal til Barcelona og spille WPT. Det bliver spændende at følge med i, og jeg håber sgu han hiver en pose euro hjem. Ikke fordi jeg så vil vinde en sjat penge i processen, men fordi han fortjener - og har sgu nok også lidt brug for - god tur i den.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hehe, skal helt sikkert prøves.

Når tømmermændende engang har lagt sig, kunne det være interessant at læse lidt om SNG-programmerne og nødvendighederne af dem.

F.eks. om det er nødvendigt med både PT og Tourney Manager, skal man bruge PokerStove, SNGPT, SNGWiz eller Sit and Go Shark?

Kort sagt lidt om de forskellige programmer, hvad de bruges til, hvordan du bruger dem, og hvilke der kan anbefales osv.

Håber du vil skrive lidt om det