tirsdag, september 25, 2007

Tre ting der er komplet latterlige

1) KAB
Københavns Almindelige Boligselskab er en bunke nærrige fjolser uden forstand på, hvordan dagens informationssamfund er skruet sammen.

Hele weekenden har jeg været uden internet. Det startede fredag kl. 16, hvor hele lejligheden gik sort i et sekunds tid. Det betød at min computer gik ud og måtte restarte. Da det var overstået, kunne jeg pludselig ikke logge på nettet mere. Og det var for sent at kontakte min netudbyder, da de havde lukket. Så der sad jeg, en hel weekend, uden at kunne gå på nettet. Først troede jeg selvfølgelig, at det var mit netstik, der var brændt sammen, men da mit gamle reserve stik heller ikke duede, var jeg rimelig sikker på, at fejlen lå et andet sted, langt væk. I går kunne jeg så endelig ringe til min udbyder, og det viser sig, at årsagen til at jeg ikke har kunne logge på nettet i tre dage skyldes, at KAB er for nærrige til at have en serviceaftale med udbyderen. Derfor var der ingen til at rykke ud og reparere fejlen, der inkluderede flere hundrede boliger. Det er sgu for amatøragtigt, og i værste fald kan sådan et stunt koste mig flere tusinde kroner. Havde jeg haft 20 borde åbne hos PokerStars, da strømafbrydelsen skete, ville jeg have mistet samtlige buy-ins.

2) USA
Om noget er USA mere latterlig end KAB. Det er i hvert fald tæt løb.

For et par dage siden sivede nyheden om, at Shawn Sheikan forlanges deporteret til Iran, ud i medierne. For dem, der ikke kender manden, så er det den irriterende iraner fra HSP og WSOP, ham der ødelagde Mike Matusows briller, ham med det smarte sorte hår osv. Her er et billede, da det siger mere end tusinde ord.


Han blev for 12 år siden dømt fem måneders fængsel for:"charges of sexual battery and annoyance or molestation of a child"

Som jeg har fået det forklaret, havde Shawn sex med en femtenårig pige mens han selv var i starten af tyverne. Manden har boet i USA siden han var ni år gammel, har kone og barn og driver en stribe forretninger i Las Vegas.

Men han er fra IRAN!!!

Og ifølge et "60-minutes" interview med den iranske præsident, er det en slemmer ting at være. Her mere end antydes det at Bush meget gerne så en krig mod Iran. Landet er vist nok i gang med at bygge - hold nu fast - ATOMVÅBEN!!!

Og så ved vi godt, hvad der sker.

USA er en latterlig nation med latterlige indbyggere. Punktum.

3) Dungeons & Dragons monster-opfindere
Ja, du læste rigtigt. Noget af det mest latterlige på denne jord - på den gode måde heldigvis - er de mennesker, der arbejder med at opfinde monstre til D&D universet.

Når ideerne til monstre løber ud, så må man improvisere med, hvad man nu har til rådighed. Derfor kan en eventyrer i et D&D spil risikere at rende ind i var-æsler, vampyrfrøer og uglebjørne... uha, det er scary stuff!

Du kan læse om de fuldstændig absurde monstre her: Stupid monsters someone was paid to make

---
Jeg har i øvrigt holdt en pause fra poker. Mit downsving er på ca. 1000$ og derfor dikterede min fornuft, at jeg skulle bruge en uge på Football Manager 07 i stedet. Jeg er i skrivende stund i gang med 15. sæson for Athletico Madrid, og da Fernando Torres er blevet for gammel til 1. holdet, må jeg ud og finde en værdig erstatning. Syret.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fed blog endnu engang, kunne ikke være mere enig ;)

Din pokerpause kommer nok til at vare lidt længere, FM08-demoen skulle udkomme på søndag og så går der ikke lang tid før det fulde spil kommer!!

Anonym sagde ...

Kondolencer herfra. Jeg har også valgt at sætte sit&go grinderiet på hold efter et par ugers downswing i starten af August.
Jeg synes, at niveauet på 11-22$ bordene er steget gevaldigt over de sidste 3-4 måneder. Bots? Overflod af grindere?

Gambler_dk sagde ...

@Pimpefar
OMG!!!!!!!! (Farvel liv)

@exitpoll
I et stykke tid har der været et øget niveau blandt spillerne på blandt andet PokerStars. Men jeg er dog 100% sikker på, at jeg stadig kan slå niveauet med 5-8% ROI. Men jo bedre konkurrence, jo større variance, og jeg er ekstrem dårlig til at klare modgang, hvilket negativ variance jo oftest føles som. Derfor har jeg brug for de her pauser til at kalibrere min selvtillid en anelse. Og så findes der intet bedre end at føre Athletico Madrid til Champions League finalen med Michael Laudrup som assistent træner. :-D

Anonym sagde ...

Har altid regnet stars Sit&Go's for hårdere pga de mange amerikanske 2+2'ere. Derfor blev jeg på party.

Men samtidig har jeg hele tiden været bevidst om, at succes'en måtte stoppe på et tidspunkt. Det var simpelthen for let at nå ROIs på ~20% for et år siden (regular, ikke speed). Tjente 10K/måned uden den store erfaring - havde da læst Harrington, lidt 2+2, ICM osv. 10K er jo rigtig mange penge for fx en polak, så jeg regnede med, at det bare var et spørgsmål om tid, før SNGs blev overrendt af intelligente grinders fra fattigere lande. Det ser ud til at være sket, bortset fra at grinderne lader til at komme fra vesteuropæiske lande. Masser af tyskere og svenskere.

BTW - fed blog, har kigget forbi regelmæssigt i noget tid.

Gambler_dk sagde ...

@Exitpoll

Tanken om fattige mennesker, der bruger sng's som en udvej er interessant. Jeg skrev lidt om det tidligere, da PokerStars blev overløbet af kinesere fra samme egn, og spekulerede i asiatiske sng-sweatshops i stil med dem der er i World of Warcraft. Men har senere måtte erkende, at jeg nok lige var en kende frisk med den teori. Men var jeg fattig arbejdsløs østeuropæer med en god uddannelse, ville jeg bestemt se sng's som en legitim udvej af fattigdom. Ingen tvivl om det.