søndag, januar 06, 2008

Der er sket noget underligt med mit øre

Da jeg vågnede i nat var det med alvorlige smerter i mit højre øre. Det føltes som om, der var en muskel, der havde sat sig i klemme (har man muskler i øret?), og hver gang jeg bevægede kæben, gjorde det ret ondt i øret. Det har jeg aldrig oplevet før. Heldigvis har jeg nogle Ibuprofen - Stærke smertestillende piller, fra engang, jeg havde slået ryggen.

De tog smerten og gjorde, at jeg kunne falde i søvn igen. Men da jeg vågnede i morges havde jeg stadig en smule ondt i øret. Og hvad værre er, føles det nu som om, jeg konstant befinder mig et par meter under vandoverfladen. Alt lyder metallisk i højre øre, der er et konstant tryk og det dunker løs... Jeg gad godt vide, hvad i alverden det drejer sig om, for det er lidt skræmmende.

Når jeg stikker en finger derind, gør det ondt, så jeg tør ikke rigtig gøre noget ved det endnu. Fortætter det i morgen må jeg nok til lægen. Men det er da noget underligt noget lige pludselig at få. Er der nogen der ved, hvad det kan være?

5 kommentarer:

MikeTyson sagde ...

En klassisker .. alm. mellemøresbetændelse .. tage også Otrivin. (næsespray)

Der går et lille tyndt luftrør op fra munden til øret. Når det er koldt eller du er småforkølet (selv uden at vide det) ..så kan en lille smule sekret lukke det og bakterier formere sig asap. De andgrib tromehinden og vupti mellemøresbetændelse. Otrivin hjælpe med at få luft til området så bakterierne hurtigere dør.

Kan du mærke jeg har lidt overskud idag? .. jep poker varians har været SUPER god idag +70$ ;-)

Gambler_dk sagde ...

Jeg har noget, der hedder Nasonex. Kan det bruges i stedet?

Og tillykke med det gode resultat. :-)

MikeTyson sagde ...

Nup det er til allergi .. skader ikke, men virke på ingen måde. Du skal også afsted til lægen og have penecilin. Tror ikke der er nogen udvej.

Anonym sagde ...

Jeg er blevet læge i sommers (det lykkedes på trods af pokeren!).

Vil give Miketyson ret i, at det lyder meget som mellemørebetændelse.

Du skal til læge og have penicillin. Tag panodiler mod smerterne i mellemtiden.

God bedring!

Gambler_dk sagde ...

Tak for de gode råd, gutter!

Jeg tøffer til læge i morgen, da jeg stadig har trykken for øret. Det gør ikke længere ondt, men hvis der er betændelse, må det jo ud.