torsdag, januar 03, 2008

Skod poker + Hjemmelavet Youtube video

Jeg slutter dagen på et minus på små 150$ efter 36 spillede sngs (tre set af 12 borde). Og det er selvfølgelig irriterende. Selv om tabet er til at overkomme, er det ærgerligt, at jeg ikke formår at udspille de ofte utroligt ringe modstandere, der huserer på Pokerstars 16$ sngs.

Det var min sidste session, der ødelagde dagen. Alle mine gode hænder blev knust af monstre eller uheldige riverkort. Havde fks. et enkelt bord, hvor jeg sidder med over 6000 i jetoner med seks spillere tilbage i en 18-mands sng. Jeg sidder med AK i BB og instakalder, da SB går all in. Han har K2 og spiker en and på river og dobler op til 4000. Næste hånd får jeg TT og er nu nede på 4000. Samme idiot går igen all in - denne gang fra knappen med A6o, og han fanger et es på floppet, hvilket betyder exit for mit vedkommende. Ret symptomatisk for aftenen.

Ud af sidste 12 sngs fik jeg blot en enkelt 2. plads, og det koster selvfølgelig på bundlinjen.

Mit spil er dog ganske godt for tiden. Jeg har lige opdaget et mindre leak, hvor jeg typisk har overvurderet KQ når en enkelt spiller limper til mig i sen position og jeg har ca. 8-12BB tilbage i jetoner.


Her har jeg været lidt for hurtig på aftrækkeren og gået all in for at score puljen, der ofte repræsenterer 20-30% af min stack. Det er lige en tand for aggressivt på det niveau, jeg spiller for tiden. Den kan måske gå an mod dem jeg spiller 60$ sngs mod, men 16$ spillerne har altså ikke samme forståelse for, hvornår de skal folde, og jeg bliver derfor kaldt for ofte til, at det kan svare sig, og ofte af elendige esser eller små skodpar, der trods alt stadig er favorit mod mig.

Men nu er jeg bevidst om det, og det er da altid noget positivt at hæfte sig ved. Fremover gør jeg en ekstra indsats for at se, hvem der limper, og hvem der endnu mangler at agere i potten, før jeg træffer beslutningen om at gå all in. Der har været lidt for meget autopilot over det på det seneste, og det er selvfølgelig farligt i et spil med så mange forskellige individer og personligheder.

I det hele taget er det vigtigt at fokusere på sine fejl hele tiden. Jeg gør ofte det, at jeg gennemgår mine hænder efter hver dårlig session. Dels for at finde fejl, men også for at blive bekræftet i, at det var uheld, og ikke ringe spil, der betød, at jeg tabte penge.

Det kan godt tage lidt tid (op til en halv time for 12 sngs), men det er minutter vel spenderet. Et fint eksempel er i dag, hvor jeg fanger min lille fejl med KQ.

---
Jeg var i øvrigt lidt kreativ i går. Jeg har nemlig lavet min helt egen Youtube video! \o/

Det startede egentlig med, at jeg sad og surfede på computeren. På fjernsynet kørte filmen Cars fra Pixar Studio uden lyd på. Jeg havde netop startet filmen, men havde allerede mistet lysten til at se den, så den fik bare lov til at fungere som baggrundsbillede mens jeg tilfældigvis lyttede til et fedt klassisk nummer på Winamp.

Med det samme lagde jeg mærke til noget mystisk. Det var som om, at musikken passede næsten helt perfekt til filmen. Det meget tunge og dramatiske musikstykke formåede samtidig at ændre filmens karakter. Fra at være en munter start på en animeret komedie, hvor hovedpersonens egoisme og uforsigtighed bliver etableret, skifter introen til at være meget mere dyster og ond med den nye musik. Især hen imod slutningen af sekvensen bliver det tydeligt, at der står mere på spil for bilerne end bare at vinde for enhver pris...

Jeg blev faktisk så overrasket over slutresultatet, at jeg valgte at smide det ind i mit redigeringsprogram for derefter at uploade den til Youtube, så jeg kunne vise den til et par venner. Og nu altså også til læserne af min blog. :-)

Der er i øvrigt intet ændret i billederne i forhold til den originale film. Det er kun musikken, der er lagt ind over, der er ny.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

I know the feeling. Råber ofte højlydt ud i rummet over hvor ringe folk helt op på 33$-bordene spiller:
"F%¤&%ing ace-fisker!!!!"
(når kongerne igen er blevet knækket af Ax).
Men som du selv er inde på, er løsningen at justere sit spil. Mere tight, og selektiv aggression. ICM-ranges skal man virkelig revurdere. Fx ser mange fisk det som en provokation, at du åbenlyst stjæler med crap på boblen. Så kommer den indre politimand frem i dem og de kalder med K7....