lørdag, januar 26, 2008

Når heldet bare er der

Det er noget sjovt noget, det med held i poker. Når man ikke har det, er man næsten helt besat af tanken om held og uheld. Men når man sidder i det til oppe over begge ører, tager man det næsten for givet, og roser sit spil i stedet for blindt at erkende, at man kører super varmt for tiden.

De sidste to gange, jeg har spillet poker, har heldet været enormt. Sidste session på 15 borde bragte mig fire førstepladser og syv tredjepladser. Altså i pengene 12 ud af 15 gange til en profit på 219$ (ROI: 91%). Det er altså ret imponerende på ni-mands bordene.

Men så skulle jeg også lige overkomme denne hånd, hvor jeg næsten grædende går all in på boblen mod chipleader, mens der er en microstack, der er all in i sin BB næste gang:

POKERSTARS GAME #14830446461: TOURNAMENT #75174111, $15+$1 HOLD'EM NO LIMIT - LEVEL X (400/800) - 2008/01/26 - 04:44:55 (ET)
Table '75174111 1' 9-max Seat #3 is the button
Seat 1: BoOoSsT (580 in chips)
Seat 3: HistheFish (2450 in chips)
Seat 5: Gambler_DK (2580 in chips)
Seat 6: shakerfaith (7890 in chips)
BoOoSsT: posts the ante 50
HistheFish: posts the ante 50
Gambler_DK: posts the ante 50
shakerfaith: posts the ante 50
Gambler_DK: posts small blind 400
shakerfaith: posts big blind 800
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Gambler_DK [Ac Kh]
BoOoSsT: folds
HistheFish: folds
Gambler_DK: raises 1730 to 2530 and is all-in
shakerfaith: calls 1730
*** FLOP *** [Ah 2s Ad]
*** TURN *** [Ah 2s Ad] [Kd]
Gambler_DK said, "wow, typical..."
*** RIVER *** [Ah 2s Ad Kd] [2h]
*** SHOW DOWN ***
Gambler_DK: shows [Ac Kh] (a full house, Aces full of Kings)
shakerfaith: shows [Ks Kc] (a full house, Kings full of Aces)
Gambler_DK collected 5260 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot 5260 | Rake 0
Board [Ah 2s Ad Kd 2h]
Seat 1: BoOoSsT folded before Flop (didn't bet)
Seat 3: HistheFish (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: Gambler_DK (small blind) showed [Ac Kh] and won (5260) with a full house, Aces full of Kings
Seat 6: shakerfaith (big blind) showed [Ks Kc] and lost with a full house, Kings full of Aces

Jeg skriver "wow... typical", da jeg ser den sidste konge lande på turn, da jeg tror, det giver ham bedste hånd. Lidt flovt må jeg skrabe puljen hjem. Det er aldrig helt rart at vinde på den måde.

Mit push var selvfølgelig korrekt, men det er altid superærgerligt at være tvunget til i sådanne situationer.

Der var også et par andre steder, hvor jeg befinder mig all in på boblen med blot 30% chance for at vinde, og alle vinder jeg. Så en gang imellem må man løfte hatten til heldet og erkende, at det også er nødvendigt i ny og næ.

---
Fik spillet et par spil ekstra her til aften. Mest HU, da jeg også øver mig en del i den disciplin for tiden. Jeg synes specielt om 4-bords HU spillene, hvor man blot skal slå to ud for at firedoble indsatsen. Modstanden er overkommelig, og det giver mig en masse situationer at øve mig på. I dag havde jeg fks en modstander, der aldrig re-raisede. Han var total gennemsigtig i sin spillestil, og det gav et par tidspunkter, hvor jeg kraftigt måtte justere mit spil. Næste kamp var mod en, der konstant min-åbnede. Det viste sig faktisk lidt kompliceret at spille mod. Det var først da blinds steg lidt, at mine re-raises fik respekt.

Dagen slutter på 426$ i plus (ROI: 103,5%), så er jeg rigtig godt tilfreds. Ud af 28 sngs kom jeg i pengene hele 21 gange, hvilket giver følgende Poker Tracker (klik for større billede):

Det er sgu helt rart at være rygende varm for en gangs skyld. :-)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

"Jeg skriver "wow... typical", da jeg ser den sidste konge lande på turn, da jeg tror, det giver ham bedste hånd."

Hvordan kan du tro det, når du sidder med nuts?

Gambler_dk sagde ...

"Hvordan kan du tro det, når du sidder med nuts?"

På det tidspunkt sad jeg vel med 10-12 borde åbne, der alle var nået omkring bubble spillet, så jeg har kun tid til et hurtigt kig på hvert bord. Og ved et hurtigt blik ser den sidste konge skræmmende ud, når modstanderen sidder med KK i lommen. :-)

GusX42 sagde ...

ER det Pokertracker som du tager dine stats fra på SNG
Jeg kan selt ikke få min PT til at registrerer SNG og MTT.

Gambler_dk sagde ...

Ja, det er PT.

Jeg tror nok, at PT har deres eget forum. Prøv evt at spørge dér.