lørdag, juni 16, 2007

Interpoker - Variancetog i særklasse

Som jeg også har skrevet tidligere, så spiller jeg en del på Interpoker, der er en del af Crypto. Jeg jagter et par bonusser, og jeg nyder lidt shorthanded action, der er en tiltrængt afveksling i forhold til full ring. Jeg er også så småt ved at lure finterne af. Ikke fordi, at der er mange at lure af efter. De fleste er for ringe til at kopiere... men der er da et par stykker.

I dag har jeg spillet et x-antal sng's. Jeg aner det faktisk ikke, for der er ikk enogen let måde at holde styr på det. Det er Interpokers interface alt for knudret og amatøragtigt til. Men min SharkScope graf ser da i det mindste underholdende ud.
Grafen fortæller mig, at variancen hos Interpoker er større end den er hos PokerStars. Det er egentlig også logisk, da jeg spiller shorthanded. Men det har også noget at gøre med de mange horrible calls, der konstant er. Folk er kun alt for glade ved at kalde all in med A4o på boblen mod chipleader, hvor de selv er nr. to på totempolen.

Det betyder flere bad beats, og det betyder flere tredjepladser. Men også flere førstepladser. Altså, man bobler meget, men man vinder også en større procentdel, da man ofte kommer HU som big stack.

I dag magtede jeg at tabe flere 80-20 situationer end jeg troede muligt.

AA mod QJ all in pre flop, good? - no way, QJ på floppet
AK mod AT med et KQ6 flop all in, good? - no way, en jack på turn
Floppet flush, good? - No way, straight flush ftw, baby!.
KK pf all in, good? - No way, et es på floppet
osv...

Poker er et herligt spil...

De løse spillere har tvunget mig til at ændre en smule på mit spil. Jeg er lidt mere loose-passive i starten, og ikke nær så aggressiv som jeg plejer på boblen. Det skyldes primært, at jeg vurderer, at modstandernes løse tendenser, giver så meget EV, at det mere end opvejer den EV, jeg ville få ved aggressiv bubble spil. De kalder jo også hele tiden hinandens all in. Ikke kun mine.

I går og i dag har det ikke kørt fremragende på Interpoker. Samlet er jeg vel en 250$ nede (70$ oppe totalt). Og det er sgu ikke så galt, når jeg tænker på, hvor mange suck-outs jeg har måtte finde mig i.

Derfor er jeg også ved godt mod mht de kommende dage. Mine bonusser er så godt som spillet fri, og derfor får jeg snart yderligere 200$ på kontoen. Det giver lidt pusterum.

Jeg har ikke spilelt så meget på PokerStars. Det giver sig selv. Men jeg skal da stadig lige spille point nok fri til at jeg kan købe en ekstra fladskærm. Jeg mangler kun et par tusinde points, så det skulle vel tage et par uger, hvis jeg holder et af stadigt tempo.

---

Sidder og ser genudsendelse af 1500$ WSOP final table fra et par dage siden, hvor Daniel Negreanu sluttede på 3. pladsen. Men se lige det enorme chiplead, han havde, da der var tre tilbage... Det er godt nok surt for ham at slutte sidst her.

Ingen kommentarer: