lørdag, juni 30, 2007

Status: Juni

Jeg har haft den værste måned i de godt to år, jeg har spillet poker på nettet. På bundlinjen ser det ikke så slemt ud. Jeg er nede for måneden med 464$ på PokerStars og er break even hos Interpoker (er faktisk på -1$, men ok...). Det er faktisk første gang, jeg har en måned med røde tal, så det tager jeg selvfølgelig som et personligt nederlag.

Desværre har mit spil været en farlig coctail af uheld og elendigt spil. Og jeg mener virkelig elendigt spil. Det er en uheldig ond cirkel, for i takt med, at jeg taber, ryger mit spil ned i niveau. Jeg steamer på en måde, der gør mig mere aggressiv og impulsiv end normalt.

Forstå mig ret, det er ikke sådan, at jeg re-raiser med 33 eller A5s pre flop. Nej, det er mere i stil med, at jeg kalder (!?!) med AJs eller 66. Jeg viser passive tendenser preflop, og har en aggressiv post flop tankegang i stil med: "Han bluffer, jeg re-raiser all in" eller: "Jeg pusher mit draw". Begge dele er tendenser, jeg personligt ikke normalt gør mig i. Men i og med, at jeg har været så uheldig, har jeg tænkt, at jeg da ikke kan blive ved med at ramle ind i monstre, og at mine draws da snart må ramme. Før floppet er jeg bange for at re-raise, for jeg er efterhånden ramt ind i så mange høje par, at man tror, det er løgn.

Og som vi alle forhåbentlig er klar over, er netop den holdning helt hen i vejret. Det er det samme som at satse penge på rød ved rouletten, udelukkende fordi kuglen har endt på sort de sidste otte gange. Jeg skammer mig næsten over at indrømme det, men sådan har jeg resoneret her på det sidste.

Og det har tit foregået så impulsivt, at jeg først er klar over, hvad jeg har gjort i det øjeblik alle mine jetoner ligger inde på midten af bordet. Først bagefter er jeg klar over, hvor forkert min tankegang har været, men så er det jo for sent.

Men jeg er heldigvis bevidst om det, og mit mål for næste måned er at eliminere den tendens.

Jeg håber på en god juli. Både for mig selv, men så sandelig også for jer, mine kære læsere. :-)

---
Havde en interessant hånd ved et af bordene i dag. Jeg var faktisk tæt på at folde AA preflop her. Læg mærke til at SB sidder ude og har gjort det længe. Han har kun 96 chips tilbage.

Hvad synes i er det rigtige at gøre her?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

"Og det har tit foregået så impulsivt, at jeg først er klar over, hvad jeg har gjort i det øjeblik alle mine jetoner ligger inde på midten af bordet. Først bagefter er jeg klar over, hvor forkert min tankegang har været, men så er det jo for sent."

Imponerende så meget det beskrive mit spil den sidste tid, hvilket multipliceret med den højere varians i cash game gør ondt.

Håber du kan grinde dig ud af det, har selv valgt pause-metoden :s

GusX42 sagde ...

Jeg mener jo man skal skubbe AI.
Du har kun 1500 chips.
Slowspil burde man ikke.
Raise med 3 x BB, så er det 900, så har du kun 600 tilbage..SÅ kan man lige så godt gå AI, + at det ser altid suspekt ud når en spiller i short handed SNG kun better en smule. Det er som regel en invitation til reraise.

Med et AI kan chipleader tro at du stjæler potten med en middel hånd.

Endvidere er det vigtigt at få de 3 fyr ud så i er HU... + du bliver min, nr. 2...