tirsdag, august 21, 2007

Hvor heldig har man lov at være!

Jeg spillede en sng i dag, hvor heldet var så sygt med mig, at jeg lige må dele højdepunkterne med jer. Især fordi slutspillet viser, hvor vigtigt det er at være aggressiv som chipleader. Her svigtede chipleaderen, og det kom til at koste ham dyrt:

Vi er fire tilbage, og blinds er 200/400. Jeg har på det her tidspunkt 1022 i chips, og det er en 6-mands turbo sng.

Jeg er utg med KQo og går all in for 1022. Jeg bliver kaldt af AK, men er heldig og fanger en dame.

Nu er vi tre tilbage og spiller på boblen med penge til de første to.

Min double up bringer mig på 2419 chips. Jeg får QJs og møder et skub fra SB på 1730. Kalder lidt løst og taber til KQ.

Ned på 689 chips. Får 34s og skubber fra SB. Turner en straight og slår BB's K7o.

Op på 1378. Får A2o utg og folder. SB folder også og BB har nu 3660 chips. Han er klokkeklar chipleader med mig på 1378 og den anden på 962.

1378 chips. Blinds er steget til 300/600. Får K9o og møder et skub fra den anden shortstack på knappen for 962 chips. Jeg kalder de 362 og taber til hans 37s, da han fanger en straight på turn.

Igen er jeg helt nede i kulkælderen. Har 416 chips tilbage. Den passive big stack folder knappen, og jeg skubber fra SB med 63s. Da jeg ikke dækker blinds, autokalder BB med K8, men jeg suger ud med et par i treere.

Oppe på 832 chips. Den anden shortie har 1808 og den passive big stack har 3360. Jeg får K5o og folder fra knappen. SB shortie skubber sine 1808 og BB folder.

Stadig 832 chips. Får 83s i big blind og begge folder til mig!!

Det bringer mig gratis op på 1132. Får 64s i SB. knappen folder endnu engang og det gør jeg også, da jeg ingen fold equity har.

Har nu 832. Får J9s og skubber fra knappen. Big stack kalder de resterende 232 chips og viser K6o. Jeg fanger selvfølgelig en straight på river og dobler igen op.

Oppe på 1964. Tidligere big stack (han havde over 3000 fra start af) er nu nede på 1628 og tidligere 2. stack er nu chipleader med 2408. Blinds er steget til 500/1000 og jeg kigger på 37o fra BB. SB skubber sine 1628 og jeg kalder nødtvungent for 628 mere. Mine 37o slår hans 86o og tidligere bigstack er nu ude!

Oppe på 3592 og samler 78o op og går all in. Bliver kaldt af KQo og rammer tre ottere ftw!

Jeg løb en del af mine træk igennem SNG Wizard, og de havde alle en positiv EV. Jeg var heldig, ingen tvivl om det, men slutspillet her illustrerer vist meget godt, hvor vigtigt det er at være aggressiv på boblen som chipleader. Det var nemlig hans egen passivitet, der kostede ham pengene denne gang.

---

Har ikke spillet mange sng's i dag. Gad ikke rigtigt, og slutter derfor med et meget beskedent overskud på 30$. Var ellers godt oppe efter otte sng's, men træthed - med dertilhørende fejl - kostede mig mit overskud. I alt spillede jeg vel 14-15 sng's.

Ingen kommentarer: