onsdag, december 20, 2006

Det forkerte semibluff

På en ganske almindelig to timers session, opstår der utallige muligheder for at fyre et bluff afsted.

Det mest almindelige er et continuation bet, hvor man følger op på sit preflop raise. Et andet er et delayed continuation bet, hvor vi venter med at bluffe til turn. Det gør jeg tit, hvis jeg har raiset før floppet, og et es lander. Har jeg ikke et es selv, checker jeg ofte og venter med at skyde efter puljen til turnkortet kommer.

Men så er der et bluff, jeg næsten altid laver, og som enten koster mig hele stacken, eller dobler op.

Det er semibluffet med en flushdraw og to overkort til floppet.

Det ser sådan her ud:

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (8 handed)

Button ($115.80)
SB ($49.15)
BB ($40)
UTG ($73.85)
UTG+1 ($25.50)
MP1 ($98)
MP2 ($64.25)
Hero ($234.20)

Preflop: Hero is CO with As, Qs.
3 folds, MP2 calls $1, Hero raises to $4, Button calls $4, 2 folds, MP2 calls $3.

Flop: ($13.50) Td, 7s, 2s (3 players)
MP2 checks, Hero bets $6, Button calls $6, MP2 raises to $12, Hero raises to $230.2,

Filosofien kender alle selvfølgelig. Jeg er favorit over top par, og jeg har et hav af outs, såfremt villain sidder med mere.

Alligevel er mit move marginalt forkert.

Desværre sker der nemlig ofte det, at hvis jeg endelig bliver kaldt, har skurken som regel mere end et par, og så er det ikke nok, jeg rammer et es eller en dame. Og skal jeg helt op og ramme flushen, er det ikke længere en særlig god forretning.

Havde MP2 ikke raiset, men i stedet budt ud, jamen så er mit move helt efter bogen. Men som jeg laver det her, risikerer jeg for meget i forsøget på at vinde en pulje på 13$.

Movet her har kostet mig mange penge, og det er først nu, jeg har besluttet at smide en prop i den leak. Nu må vi så få at se, hvordan det vil gå fremover.

I går og i dag fik jeg spillet lidt poker. Jeg fik sågar spillet en enkelt sng for første gang i flere uger. Jeg havde en kammerat på besøg, og han ville gerne se, hvordan jeg spillede dem. Vi fyrede derfor op under en, og jeg fik en tredjeplads. Så jeg gjorde mig i det mindste ikke helt til grin. Han prøvede derefter en selv, hvor jeg sad og gav råd, og det gav også en tredjeplads! \o/

Samtlet resultat for i går og i dag: 239.05$

For måneden: 2682.70$

Dagens link: Næste gang jeg skal bestille gennem en "Drive thru" bliver det på denne her måde: Big Mac

---

En del timer senere:

Jeg fik spillet en aften session, og den gik rigtigt godt. Jeg tjente 324.45$ ekstra, og det betyder, at jeg har 2991.10$ for måneden nu.


Ingen kommentarer: