torsdag, december 14, 2006

Så meget hårdere!

Ja, jeg havde sgu helt glemt, hvor hårdt det er at spille cash-games. Når man sidder med en sitngo, så er alt så utroligt mekanisk. Man ved, hvornår man skal angribe, og man ved, hvornår det er +EV at holde sig i baggrunden.

Men i et cash-game - selv de små, jeg spiller - skal man hele tiden holde sig orienteret. Man skal læse modstanderernes betting patterns, og man skal oparbejde et feel for bordet og et godt table-image.

Alt det kræver energi. Og så er svingene også hårde.

Når jeg for eksempel har en tabende session som i går, hvor jeg tabte 260$, føler jeg mig som universets ringeste pokerspiller.

Men når jeg så har en god session, som den i dag, ja, så er der sgu ingen, der kan skyde mig ned!

Nuvel; dagens session endte i et plus på 519.15$.

For måneden har jeg: 1439.15$ i overskud. Mit mål på 1500 ser nu pludselig ganske overkommeligt ud (7,9,13!).

Hvad der er rigtigt interessant for dagen, er at jeg kun fik AA 1 sølle gang. Desuden var min største pulje på blot 70$.

Begge ting illustrerer tydeligt, hvor mange penge jeg egentlig tjener på mine små bluffs og raises.

Følgende hånd er et fint eksempel:

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (7 handed)

BB ($298.55)
UTG ($49)
Hero ($265.90)
MP2 ($135.90)
CO ($76.90)
Button ($52.35)
SB ($239.05)

Preflop: Hero is MP1 with As, Qd.
1 fold, Hero raises to $3, 3 folds, SB calls $2.50, BB calls $2.

Flop: ($9) 4c, 7d, 3d (3 players)
SB checks, BB checks, Hero bets $5, SB raises to $15, BB folds, Hero raises to $45, SB calls $30.

Turn: ($99) 7h (2 players)
SB checks, Hero bets $40, SB folds.

Final Pot: $139

Hvis villain havde en 7'er, ville han ikke raise med et svagt top par... han ville i hvert fald ikke kalde mit raise! Det samme gælder, hvis han allerede havde en straight.

Derfor kan jeg rimeligt sikkert sætte ham på enten en flushdraw, straightdraw eller - endnu mere sandsynligt - et overpar mellem 88-JJ. Det er også grunden til, at jeg forventer, at et stort bet på turn kan skræmme ham væk. Jeg havde lavet det turnbet på alle kort undtagen en ruder eller et kort, der kan ramme hans straightdraw.

Ingen kommentarer: