mandag, maj 12, 2008

Copydan - Jeg elsker dig!

Ud af det blå fik jeg en email inde på Facebook. Det var fra en dame fra Copydan, der spurgte om jeg var ham, hun ledte efter. Tilsyneladende er der nogle aviser, der har brugt et par af mine gamle avis artikler, og hun manglede blot mine bankoplysninger for at kunne overføre mig penge. Med det samme bimlede samtlige alarmklokker. Man har før hørt om flere forskellige fishing metoder, og jeg skulle ikke nyde noget.

Men et grundigt check af hjemmesiden, affejede mine bekymringer, og de vil nu overføre 6100 kroner til min konto i starten af næste måned.

Det er sgu som at vinde i lotto, for de artikler, der er blevet genbrugt, er over to år gamle. Pengene vil jeg måske bruge på en bærbar. Eller også ryger de lukt i gældshullet, hvor overtrækket godt kunne være mindre.

På bordene gik det mindre godt. Jeg havde månedens (faktisk de sidste tre måneders) værste session og går fra dagen med et underskud på lidt over 300$. Irriterende, men ventet. Jeg kan jo ikke fortsætte med at ramme alle draws.

Mandag er en helligdag, og den vil jeg bruge på at spille et par ekstra sessions. Forhåbenlig vil resultatet være bedre end i dag.

---
Nedturen forstætter i dag også. Siden i går er jeg små 590$ nede, og det kan jeg primært takke utallige suck-outs og uheldige omstændigheder. Mit spil er stadig i top, så det skyldes ikke dårlige beslutninger. Men når man igen og igen taber 60-40% situationer, og når man konstant ryger ind i dominerende hænder i SB vs. BB konfrontationer, ja så er det ikke let.

Jeg tror mit PokerTracker screenshot beskriver det bedre, end jeg selv evner. Når man ikke hiver hjem på sine store hænder, er det svært at vinde i det korte løb. Men selv om det kører elendigt for tiden på pokerbordene, er jeg stadig tilfreds. For måneden er jeg i plus med godt 1200$, og snart vender skuden vel igen. Jeg kan jo ikke blive ved med at at ryge ind i bad beats, og på et tidspunkt er det vel mig, det vinder SB vs BB konfrontationerne. Det finder vi ud af i aften, hvor jeg forhåbentlig filer lidt af underskuddet de sidste to dage.

Denne her hånd viser i øvrigt meget godt min situation de sidste to dage. Vi er fem tilbage i en 18-mands turnering med præmier til top fire. Jeg sidder i SB og i BB har vi bordet strammeste spiller. Jeg spiller med ham konstant, da han multitabler ca. samtidig som jeg selv gør.

$35+$3 Hold'em No Limit - Level VIII (200/400)

Seat 2: ras111volym (3637 in chips)
Seat 5: Gambler_DK (5229 in chips)
Seat 6: Mr. Wojtas (3140 in chips)
Seat 7: old p (5840 in chips)
Seat 8: ede23 (9154 in chips)
ras111volym: posts the ante 25
Gambler_DK: posts the ante 25
Mr. Wojtas: posts the ante 25
old p: posts the ante 25
ede23: posts the ante 25
Gambler_DK: posts small blind 200
Mr. Wojtas: posts big blind 400
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Gambler_DK [Jh 4d]
old p: folds
ede23: folds
ras111volym: folds
Gambler_DK: raises 3200 to 3600
Mr. Wojtas: calls 2715 and is all-in
Uncalled bet (485) returned to Gambler_DK
*** FLOP *** [8h Qs Qc]
*** TURN *** [8h Qs Qc] [7d]
*** RIVER *** [8h Qs Qc 7d] [3h]
*** SHOW DOWN ***
Gambler_DK: shows [Jh 4d] (a pair of Queens)
Mr. Wojtas: shows [As Kh] (a pair of Queens - Ace kicker)
Mr. Wojtas collected 6355 from pot

De eneste hænder han kalder med er top 10% hænder. Resten ryger i mucken, da han er lidt for tight i sine blinds på boblen. Situationen er rimelig standard under alle omstændigheder. Men når man ser fem-seks af dem her i løbet af et enkelt sæt, begynder man at tilte.

Følgende hånd illustrerer, hvor soft bordene heldigvis er til tider. Jeg vinder ikke showdown, men jeg ville ønske, jeg fik flere bad beats af den her slags. Det ville jo være et herligt tegn på, at spillet er fyldt med fisk. Det er i øvrigt første hånd i turneringen.

$35+$3 HOLD'EM NO LIMIT - LEVEL I (10/20)
9-max Seat #1 is the button
Seat 1: cwp394 (1500 in chips)
Seat 2: steffan39 (1500 in chips)
Seat 3: Premier (1500 in chips)
Seat 4: zola1980 (1500 in chips)
Seat 5: odie1984 (1500 in chips)
Seat 6: Gambler_DK (1500 in chips)
Seat 7: smaland (1500 in chips)
Seat 8: Mr. Wojtas (1500 in chips)
Seat 9: Moto J (1500 in chips)
steffan39: posts small blind 10
Premier: posts big blind 20
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Gambler_DK [Ah Ac]
zola1980: folds
odie1984: folds
Gambler_DK: raises 40 to 60
smaland: raises 120 to 180
Mr. Wojtas: folds
Moto J: folds
cwp394: folds
steffan39: folds
Premier: folds
Gambler_DK: raises 300 to 480
smaland: raises 1020 to 1500 and is all-in
Gambler_DK: calls 1020 and is all-in
*** FLOP *** [Td Tc 2d]
*** TURN *** [Td Tc 2d] [Ks]
*** RIVER *** [Td Tc 2d Ks] [5h]
*** SHOW DOWN ***
Gambler_DK: shows [Ah Ac] (two pair, Aces and Tens)
smaland: shows [Qc Ts] (three of a kind, Tens)
smaland collected 3030 from pot

Hvad manden tænker, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men det er da et herligt donket play, han her hiver op af hatten. I mine noter for ham, står der nu: "1 Moron donk: 3bet ai from mp w QTo ag ep open + rr" (1= 1. blind level, ai=all in, mp= middle position, ag= against, ep= early position, rr=reraise). Jeg håber jeg får ham at se igen. :-)

Ingen kommentarer: