torsdag, maj 29, 2008

En god måned + Sng-lærling søges

Da jeg skal være fuld i morgen, kan jeg med sindsro holde status for maj allerede nu. Og det har været en god måned på den grønne filt. Totalt set gav måneden et plus på 2143$ efter 561 sngs (ROI: 12,5%), og det er på alle måder et godt resultat når man 15-tabler. Min Pokertracker fortæller mig, at jeg samlet set har brugt 37 timer i denne måned på sngs, og det giver en timeløn på lidt over 280 kroner. Det er sgu også helt fint. Herligt at have en hobby, man kan tjene penge på. Jeg har sgu helt ondt af dem, der bruger tiden på at se hjernedødt fjernsyn i stedet. :-)

Som det fremgår af screenshottet, var overskuddet ligeligt fordelt over alle mine spiltyper. Og det er på alle måder optimalt. Jeg er især tilfreds med mine 2-table sngs. De er en ren guldgrube for tiden, og jeg har prøvet at spille så mange som muligt. Desværre fylder de ikke så hurtigt op, så volumen er ikke nær så stor, som jeg kunne ønske mig. De to overskudsgivende freerolls på billedet er blot min måde at føre bonusser ind i PokerTracker. Jeg vandt jo to bonusser denne måned på henholdsvis 110$ og 60$ i forbindelse med mine placeringer i Pokerstars' uge-konkurrence "Battle of the Planets", og de skal jo også faktureres ind.

Månedens forløb havde dog lidt rutchetur over sig, og dykket i midten af måneden er faktisk min hidtil største nedgang hos PokerStars. Og jeg har trods alt spillet godt 5000 sngs på siden, så det må siges at være heldigt ikke at ryge ud i større stormvejr før nu.

Juni burde gerne bringe endnu mere optur. Mit mål er at nå 500 sngs og et overskud på 1500$, men meget afhænger af, om jeg får tilbudt det job, jeg var til samtale om i forgårs. Får jeg jobbet, bliver der ikke nær så meget tid og mentalt overskud til at spille poker, og så kan det godt være, at jeg ikke engang ryger i nærheden af målsætningen.

Ud over det rent pokermæssige har måneden både budt på en del socialt samvær med venner og kollegaer, og der var sågar tid til en smule romance på sidelinjen, så alt i alt erklærer jeg hermed maj for en god måned. :-)

---
Gennem tiderne har jeg fået en del henvendelser om at lære folk op i sngs. Indtil nu har jeg kategorisk nægtet, men nu er jeg begyndt at overveje muligheden. Det skal være en person, der er klar til at spille en stor volumen sngs på 5-10$ niveauerne, og han (eller hun) skal være villig til at bruge tid til at forbedre sit spil.

Jeg vil skrive lidt mere om mine planer de kommende dage, men indtil videre kan i jo enten lægge en besked her i bloggen eller sende mig en mail, såfremt i kunne være interesseret i at indgå i et mentor-elev forløb over de næste tre måneder. Det vil sådan set være gratis, men jeg tager selvfølgelig nogle procenter af overskuddet for min del af arbejdet. Derfor vil det være et krav, at du kan bevise, at du allerede er enten marginalt vindende på de små niveauer, eller at du har spillet en del sngs. Jeg gider nemlig ikke lære en helt uerfaren spiller op.

Beslutningen om hvorvidt jeg vil lære nogen op, er endnu ikke truffet, men melder der sig en god kandidat på banen, kan det meget vel være, at jeg tager imod udfordringen.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Master, can i be your padawan?

Gambler_dk sagde ...

The force is not with you, my young padawan... :)

Anonym sagde ...

Jeg er da klar på at give det et forsøg. Jeg var godt igang med at være vindende på Stars på de små niveauer indtil en skade i armen satte en stopper for mit poker - nick: Janakan.
Jeg er dog ved at være ovenpå igen, og efter jeg læste dit indlæg om AHK-scriptet begyndte jeg at overveje om jeg skulle starte igen.

Anonym sagde ...

You got mail

Anonym sagde ...

Hey...

Ok måned må man sige.. Nedturen trods alt :)

Jeg har added dig på msn for et stykke tid siden.. Jeg spiller primært sng (90% mindst)og vil godt være din lærling.. Ved i hvert fald jeg kan forbedre mit spil lidt..
Har ikke grinded så meget som dig, og har stået helt stille de sidste 2mdr cirka pga huskøb. Men har 83stk 10$ sng roi på lidt over 11% 7/18/12 i placeringer...

Så plads til store forbedringer :) Men du kan da lige fange mig på msn..

Hilsen Cains