lørdag, maj 17, 2008

Optur - Og lidt om MTT's

Jeg fik et overskud på 266$ i dag, og det er jo rart endelig at se blå tal i min blog igen. :-)

Jeg nåede dog kun 16 sng's af den simple årsag, at jeg fik en pludselig indskydelse til at deltage i en lille rebuy-turnering efter mit første sæt sngs var overstået. Det skyldtes primært, at jeg elsker rebuys, og at jeg tidligere har haft ganske fin succes med dem. Derfor klikkede jeg på "register" knappen til PokerStars 25.000$ Guaranteed turnering.

Men jeg havde ikke helt forudset, hvor lang sådan en turnering egentlig er. Så fem timer senere sad jeg med en termokande fyldt til randen med stærk kaffe, up-beat discomusik i mp3-afspilleren, og maniske hænder, der konstant trommede rytmer på bordet.

Ud af godt 3300 tilmeldte, sluttede jeg på en flot 44. plads. Og selv om jeg egentlig burde klappe mig selv på skulderen, burde jeg samtidig sparke mig selv bag i. For den tid jeg brugte på den ene turnering, kunne jeg have brugt på at grinde 60-100 sngs, hvilket sandsynligvis ville give et væsentligt bedre afkast end de beskedne 65$ jeg hev hjem på den lorte turnering. Vinderen kunne gå hjem med over 5000$, så der var trods alt noget at spille efter.

Kort inden jeg røg ud, havde jeg følgende hånd. Jeg er ærlig talt lidt i tvivl om, hvorvidt jeg spillede hånden korrekt. Jeg er lidt af en donk til MTT's med flere end 18 deltagere, så alle inputs er velkomne:

Seat 1: VEZUNCHEG ($489040 in chips)
Seat 2: Gambler_DK ($523626 in chips)
Seat 3: hitriver29 ($808188 in chips)
Seat 4: SgtKyle ($1173556 in chips) -
Seat 5: Aeb7 ($496072 in chips) -
Seat 6: McbetPlex ($294858 in chips) -
Seat 7: georgator88 ($554674 in chips)
Seat 8: im 1st place ($441780 in chips)
Seat 9: ozz 86 ($139220 in chips)
PRE-FLOP:
Aeb7 posts small blind $6000
McbetPlex posts big blind $12000
Dealt To: Gambler_DK
ANTE VEZUNCHEG ($1200)
ANTE Gambler_DK ($1200)
ANTE hitriver29 ($1200)
ANTE SgtKyle ($1200)
ANTE Aeb7 ($1200)
ANTE McbetPlex ($1200)
ANTE georgator88 ($1200)
ANTE im 1st place ($1200)
ANTE ozz 86 ($1200)
FOLD georgator88
CALL im 1st place ($12000)
FOLD ozz 86
FOLD VEZUNCHEG
RAISE Gambler_DK ($60000)
FOLD hitriver29
FOLD SgtKyle
FOLD Aeb7
FOLD McbetPlex
RAISE im 1st place ($440580) - All in
FOLD Gambler_DK

im 1st place collected $148800 from main pot


Alligevel er jeg godt tilfreds med dagens resultat, og det er rart at komme tilbage med et plus efter flere dages nedtur på den grønne filt.

4 kommentarer:

cains sagde ...

Synes det er fint nok at folde der.. Han kan være helt blank, men hvis han har lidt, så er du max 50/50. Ku godt se ham sidde med TT,JJ,QQ agtigt..

/ cains

joxum sagde ...

Det er et ok fold. Jeg kan ikke se hvad gennemsnittet er, men du spiller for at nå finalebordet, og du har en fin M. Tålmodighed er nøgleordet her.

Han skubber ikke med to skodkort, men fordi, han ikke er interesseret i et kald, eller fordi han har en hånd der kræver fem kort. AK, AQ, AJ - den slags.

Det kan også være, han skubber, fordi han hellere vil grinde 15 sng'er ad gangen, men det er stadig ingen grund til at lade ham slippe...

I bedste fald er det, som cains siger, plat eller krone, i værste fald er du seriøst på den.

/j.

PS: Du er linket op :-)

Anonym sagde ...

Der mangler nok lidt historik på villain, men jeg går ud fra at der ikke er nogen.

Vi skal kalde 428580 for at vinde 529380, hvilket giver ca. 1,2:1 og omkring 45% equity.

Hvis vi sætter ham på denne range: QQ, JJ, TT, højt es rammer vi lige omkring de 45%, som vi skal have for at kunne kalde. Mener vi villain er bredere burde det være easy call og er han strammere er det fold.

Reelt set ligner det any two broadway eller et højt es og da det ikke ligner en hånd der har os slået så kalder vi her for et coinflip og ærger os når han rammer en af sine 3 til 6 outs.

Gambler_dk sagde ...

@onsberg

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret i din range.

Han skrev efterfølgende i chatten, at han havde A9, men det ved man jo aldrig om man skal tage for gode varer. :-)