onsdag, maj 07, 2008

Succes trods vilde bad beats

En af de helt store fordele ved at spille over 15 borde af gangen, er at bad beats ikke er så afgørende. I dag havde jeg i mit første sæt en del bad beats, der normalt ville tilte mig halvt ihjæl, havde jeg spillet på under ti borde.

Følgende hånd var ret brutal:

En meget aggressiv spiller fra tidlig position åbner tre gange BB. Det gør han med rigtig mange hænder, og jeg vælger derfor at kalde med mine TT. Jeg tør ikke raise, da jeg føler, at jeg vinder mest ved at se et flop. Han kan sidde med to overcards, og jeg vil gerne give mig selv en chance for at slippe ud af hånden senere. Så jeg spiller primært for set-value, da jeg ved, han kan donke hele sin stack i et bluff, hvis jeg spiller hånden korrekt. Normalt folder jeg TT til et tidligt raise, så jeg spiller lidt atypisk her.

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (8 handed)

UTG (t180)
UTG+1 (t1490)
MP1 (t1500)
Gambler_DK (t1470)
CO (t2320)
Button (t1470)
SB (t3570)
BB (t1500)

Preflop: Gambler_DK is MP2 with Tc, Td.

1 fold, UTG+1 raises to t60, 1 fold, Gambler_DK calls t60, 3 folds, BB calls t40.

Flop: (t190) Ts, 5d, 7s (3 players)

BB checks, UTG+1 bets t100, Gambler_DK raises to t300, BB folds, UTG+1 raises to t1430, Gambler_DK calls t1110 (All-In).

Turn: (t3030) 9d (2 players, 1 all-in)

River: (t3030) 5c (2 players, 1 all-in)

Final Pot: t3010

UTG+1 has 5s 5h (four of a kind, fives).
Gambler_DK has Tc Td (full house, tens full of fives).
Outcome: UTG+1 wins t3030.

Rimelig nasty beat. Kort efter røg jeg ud på fire andre borde, hvoraf jeg i alle fire tilfælde havde bedste hånd pre-flop.

Men trods den elendige start, gik det ok på de andre borde. Jeg endte oppe med 221$ (ROI 46%), og det skyldes primært, at jeg ikke tiltede efter den noget elendige start. Havde jeg spillet under ti borde, kunne det let være, at jeg ville gå kold allerede efter første sæt.

Jeg spillede totalt to sæt (31 borde) i dag, og slutter på fantastiske 706,50$. Det bringer mig på 1872$ for måneden efter 147 sngs. Det er jo helt vildt. Når man har en timeløn på 930 kroner ved at spille 27- og 35$ sngs, kan man ikke andet end klappe frydefuldt i hænderne. Men jeg ved desværre også af erfaring, at det ikke kan holde. Snart kommer nedturen, og den er jeg allerede ved at indstille mig mentalt på. Det bliver man nødt til. Ellers bliver man for påvirket af sine umiddelbare resultater. Og det er jo på lang sigt, at jeg skal hive penge ud af min hobby.


I mit race for at vinde "Battle of the Planets" hos PokerStars, ligger jeg pt. nummer tre. Den holder dog ikke hjem, men med mit run pt. har jeg igen en rigtig god score, der måske kan slå de to andre. Men det kræver, at mit run fortsætter i morgen. Der mangler stadig 55 sngs før jeg kan få min score postet på leaderboard, så indtil videre håber jeg, at min nuværende score er god nok til at hive nogle dollar hjem. Vi får se.

For første gang i lang tid har jeg en online pokerrulle stor nok til at kaste mig ud i 60$ sngs. Og holder mit nuværende resultat frem til juni, vil jeg begynde at slå mine folder der. Det er jeg ærlig talt lidt spændt på, for jo højere man spiller, jo bedre er modstanden. Men jeg regner nu nok med, at jeg kan begå mig. Spørgsmålet er nok mere, hvilken ROI jeg kommer til at lægge på. Jeg vil være tilfreds med 5-6% i starten. Men selv det bliver svært.

Ingen kommentarer: