torsdag, november 30, 2006

Fear the early raise!

Pyha, i dag har jeg næsten ikke turde røre en sng. tanker som: "Jeg taber bare 500$ til", og "Jeg har bare været heldig tidligere" har forfulgt mig, og hele formiddagen var jeg lammet af frygt for mine resultater.

Jeg fik heldigvis taget mig sammen, og det gik ganske fint i dag.

Nu til noget andet.

Du har AKs og ser et flop, efter at en har kaldt dit raise. Blinds er 50/100 og floppet er A72 regnbue. Du better 3/4 af potten, men i stedet for at skrabe jetoner til dig, som du kan forvente, bliver du raiset.

Og her, mine damer og herrer, er du slået. Så simpelt er det. I hvert fald i de små sng's, hvor kreativiteten først for fuld flor på de senere levels. Men når blind ikke er højere end nu, kan du forvente, at villain i 80% af tilfældende har top par slået.

Dermed ikke sagt, at du bare skal folde. Nej, ofte er potodds så gode, at det kan betale sig at se et turnkort, og måske, hvis du er heldig, fanger du en konge, eller en flushdraw.

Men væn dig til, at du næsten altid er slået, når du møder et raise så tidligt i en low-limit sng.

Dagens resultat

27$: 26
1. 6
2. 3
3. 2

Profit: 265.50$

For måneden: 2036.50$

Dagens resultat betyder, at jeg igen har over 3000$ på kontoen, så det ser ud til (bank tre gange og alt det der) at jeg kan holde mit mål.

Dagens link er en rigtig godbid for dem, der endnu ikke kender den: Poker-tegneserie med god humor

Ingen kommentarer: