torsdag, november 30, 2006

Mission complete!

Jeg nåede min målsætning med at vinde mere end 2000$ i denne måned. Det blev på et hængende hår. Men det er da rart, at kunne leve op til egne forventninger.

Jeg sluttede i dag med et overskud på 189$, hvilket bringer mig op på 2225.5$ for november måned.

Så tillykke til mig! \o/

---

Jeg skrev i går om, at man skal frygte et raise tidligt i spillet, da det næsten aldrig er et bluff. Senere i spillet er det selvfølgelig helt anderledes, da folk bliver desperate.

Men der er alligevel et meget sikkert tell, der kan hjælpe dig til at undgå de helt store hænder fra small stacken.

Lad os sige, at blinds er 200/400 og en spiller har 1300 tilbage. Pludselig raiser han til 1200, hvilket efterlader ham med sølle 100 tilbage.

Det her er IKKE et tegn på svaghed. Han er ikke bange for at ryge ud, og det er ikke derfor han "vælger" at beholde lidt på kistebunden i tilfælde af, at du reraiser ham.

Det er simpelthen fordi hans hånd er så stærk, at han helt naturligt smider 3x blinden ind, uden at tænke mere over det. Havde han skulle overveje, hvad han skulle gøre, ville han lægge mærke til, at det var alt eller intet; push eller fold. Men da han jo har en superhånd, sker alt automatisk, og derfor laver bare sit standard-move, før han overhoved kigger på sin stackstørrelse.

Tro mig, den er sikker hver gang. Jeg ved det, for når jeg multitabler, kommer jeg selv ofte til at gøre det.

Ingen kommentarer: