tirsdag, marts 13, 2007

Dagen derpå...

Jeg har brugt et par timer på at kigge mine spil igennem fra i går. Og jeg mener da også at have fundet et par steder, hvor jeg kan forbedre mig.

Jeg skal fks slappe lidt mere af mod limpere, når jeg selv er i position med et par i hånden. I går havde jeg en tendens til at pushe all in, hvis jeg havde mindre end 13xBB med par over 66. Det er for løst.

Modstanderne kalder nemlig for ofte til, at jeg kan have gavn af mit move. Og kalder de fks med KT0/A2o/88 er det minus EV for os begge. Det vil sige, at vi begge står til at tabe penge på vores moves i længden.

Han gør specielt, da det simpelthen er et dårligt move at kalde med det bræk. Men jeg gør også, da det samtidig betyder, at han også kalder med alle de mellemste pocketpairs. Så uanset hvad, er jeg enten i et coinflip eller totalt domineret. Og det kan de døde penge i puljen slet ikke opveje.

Jeg havde også en tendens til at pushe fra knappen sent i slutspillet med QJ/QT/KTo uden at være chipleader i situationer, hvor et kald ville ødelægge min muligheder for at slutte i pengene.
Mod gode spillere, kan jeg tillade mig en aggressiv tilgang, da de er klar over, at de skal folde en del hænder. Men mod din almindelige sng fisk, bliver jeg kaldt for ofte med K5o/33/A20 til at trækket er +EV. Så hellere vente og se om ikke fiskene slår sig selv ud med hoveløse kald og raises.

Fra nu af vil jeg derfor prøve at tillægge mig en mildere, og mere passiv, tilgang mod de ukendte spillere, der ikke multitabler, mens jeg fortsat vil være aggro-henning mod de regulære sng'ere.

Så må vi se, hvad det fører med sig.

Ingen kommentarer: