mandag, januar 29, 2007

Baby steps

Men kun lidt over 2000$ på kontoen føler jeg mig helt sårbar igen. Jeg hævede jo 4000$ i sidste uge, sådan at jeg ikke følte mig overstacked til de mindre limits, hvor jeg jo gerne vil blive.

På grund af min lille rulle, er jeg derfor gået ned på en kombination af 100$NL, 27$ 9-mands sng's og 27$ 18 mands sng's.

I dag er det ikke blevet til meget poker. Lysten mangler sgu lidt for tiden, og når ikke lysten er der, er der heller ingen grund til at spille.

45$ i profit er det blevet til. Jeg spillede 4 9-mands sng's og en enkelt 18 mand. Jeg blev nr. 2 i den store, og måtte nøjes med en enkelt 3. plads i de små. Jeg skal lige vænne mig til sng's igen. Det er jo en radikal anderledes spillestil end med cash game.

Samlet rulle: 2187,79$

---

Et par sng's til, og jeg ender dagen med et plus på 162$ og en samlet rulle på:

2 kommentarer:

GusX42 sagde ...

Hey og velkommen tilbage...:-)

Hvordan mener du at forskellen mellem små SNG og cash udspiller sig.

Så'n som jeg udmiddelbart spiller SNg er: Stille og roligt i starten, men fås en stor hånd spilles der hårdt til og endda de fleste gange All-in, og selvom man er sikker på ingen callers.
Det er mest for at få respekt ved bordet, og vise at man er istand til at sætte skejserne til midten, så der skal ikke være for mange raisere.

Ved Cash spiller jeg TAG, og især på NL200, lige mere loose (LAG) ved NL100.
(Jeg spiller ikke efter BRM, som du nok ved, det er for spillets skyld og vinde som meget som muligt)

Hvad er din forståele for hvordan SNG <> Cash skal spilles ?

Gambler_dk sagde ...

Godt spørgsmål Gus.

Mht sng's så kender de fleste til, hvordan man skal spille, når man har 4 spillere tilbage (såfremt kun tre får penge). Det er en eksakt videnskab, og har intet med følelser, tableimage eller de andre spillere at gøre.

Sidder jeg derfor ved et bord, hvor jeg kan se, at dem umiddelbart efter mig, kan spille spillet, løsner jeg væsentligt op mod dem. Hvis der foldes til mig, og jeg er i LP, åbner jeg med any2. Det er den eneste måde, hvorpå jeg kan hente et edge mod en type spiller som mig selv. Altså: jeg stjæler fra dem lidt tidligere end jeg normalt ville gøre, da de jo spiller ultra tight i starten. Kender jeg ikke mine modstandere, spiller jeg som dig, supertight i starten.

Uanset hvem der er ved bordet, laver jeg INGEN squeezeplays, og jeg limper sjældent for at ramme med mine pp's eller suited connectors. Det kan ikke svare sig i en sng, hvor hver chip du vinder er mindre værd end dem du taber.

De moves kan jo svare sig i et regulært cashgame, hvor det næsten er essentielle moves, hvis man vil tjene penge.