torsdag, januar 04, 2007

Swing low, sweet chariot

Jeg skal godt nok lige vænne mig til de lidt større udsving på 200$ bordene. Ikke at det ryster mig, men jeg tror at jeg føler lidt for meget ærgrelse i forhold til, hvad jeg burde, når jeg taber en stor pulje.

Det skyldes mest, at jeg ser pengene som penge og ikke som en fraktion af min samlede rulle. Og en pulje på 300$ ser jo mere imponerende ud end 150$.

Dagens graf taler vist sit eget sprog:

Indtil videre er det blevet til 118,30$. Havde mine sidste esser holdt i dag, havde jeg haft en del mere. Men det er en del af gamet, og selv om jeg steamede lidt, hver gang mine "pocket rockets" blev skudt ned, holdt jeg mig fra at dumpe flere penge efterfølgende. Så jeg tror, at min steam-control er blevet væsentlig bedre de sidste par måneder.

Og så er der denne lille sag:

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (8 handed)

UTG+1 ($303.25)
MP1 ($60)
MP2 ($268.75)
Hero ($139.90)
Button ($183.75)
SB ($18.95)
BB ($40)
UTG ($191.90)

Preflop: Hero is CO with Th, Jh.
2 folds, MP1 raises to $6, 1 fold, Hero calls $6, Button calls $6, SB raises to $18.95, 1 fold, MP1 calls $12.95, Hero calls $12.95, Button folds.

Flop: ($64.85) Td, 8c, Ts (3 players)
MP1 checks, Hero bets $10, MP1 raises to $41.05, Hero calls $31.05.

Turn: ($146.95) 9h (3 players)

River: ($146.95) 3d (3 players)

Final Pot: $146.95

Results below:
SB has Qh As (one pair, tens).
MP1 has 3c 3h (full house, threes full of tens).
Hero has Th Jh (three of a kind, tens).
Outcome: MP1 wins $146.95.

Re-raise all in med 33 i en beskyttet pulje... så har jeg set det med på 200$ niveauet. Lækkert... selvom jeg tabte.

Jeg fik også min 8gb Ipod Nano i går, og den sidder jeg og roder lidt med nu. Umiddelbart er jeg godt imponeret over den lille musikafspiller. Lydkvaliteten er rigtig god i mine Sennheiser bøffer, og betjeningen er let og simpel. Nu håber jeg bare, at den holder længere end alle mine tidligere mp3-afspillere! :-)

Til sidst en video der viser vi menneskers vilje til at få det bedste ud af de vilkår under hvilke, vi lever. Jeg bliver hel varm om hjertet

PS. lad være med at læse kommentarerne. De får dig bare i dårligt humør.

--

Den sene session var ikke mindre end absolut sindssyg!

På det ene bord sad en fuldstændig maniac. Og han var heldigere end, jeg nogensinde har oplevet. I TO timer straight!

På et tidspunkt sad han med mere end 1000$ med en Vpip på over 50%. Og ikke nok med det. Han smed også latterligt høje overbets ud på floppet. Men hver gang han blev kaldt, ramte han mirakelkortet på turnen og stackede en eller anden med AA eller KK.

Han stackede også mig for 200$, hvor hans turnkort gav ham to par. Hans holecards? 23o!

Jeg blev faktisk stacked to gange på det bord for 400$ i alt. Jeg vandt lidt tilbage igen, men kom ud med et stort underskud der.

For mig sluttede dagen lidt over, hvad den startede med. 202,05$ blev det til, men som det fremgår af grafen, var det noget af en rutchetur.

Totalt ser min rulle således ud:

For måneden ligger jeg derfor i et plus på 931,25$ efter blot fire dage. Særdeles tilfredsstillende synes jeg selv.

Jeg håber, jeg kan smutte over de 7000$ i morgen. Jeg var det flere gange i dag, men hele tiden blev jeg beated ned under stregen. Gud ved om det er PokerStars selvregulator, der træder i action?!? :-p

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Billedet du har taget af dagens graf, hvilket program er det som registrere dine hænder.?
Det samler så alle hænder, selvom det er på forskellige borde.?

Ellers ser totalen jo flot ud, godt gået.

Jeg er imponeret over du næsten ikke har negative dage (samlet).
Hvordan variere du dit spil ved bordene. Er du meget tight, eller spiller du mange hænder. ?

Mvh
Gus
gusx42.blogspot.com

Gambler_dk sagde ...

Jeg bruger Pokertracker. Hvis ikke du bruger det, vil jeg straks give det min varmeste anbefaling. Du kan hente en demo af det på deres officielle side.

Mht. min spillestil, så spiller jeg loose/aggressive. Jeg raiser ganske meget når jeg har knappen og folk har limpet til mig. Det er uanset om jeg har AK eller 72. Hvis første limper er loose, raiser jeg, og langt de fleste gange hiver jeg potten hjem. Er der en caller eller to, kan jeg ganske tit hente pengene hjem efter et cb på floppet.

Jeg tror jeg vil dedikere bloggen i morgen til at fortælle lidt mere om min spillestil.

Og så er du selvfølgelig velkommen til at stille spørgsmål der også.

Mvh

Rayban