fredag, januar 26, 2007

En hyldest til MS-Paint

Jeg dedikerer denne post til de mange kunstnere, der i disse dage tegner biler i MSPaint. For det de laver, er - af mangel på bedre ord - fantastisk!

Den første bil, jeg så, er efterhånden blevet lidt af en klassiker. Han bruger udelukkende mus og MS-Paint. Ingen andre hjælpemidler:

Kort efter kom der et respons på Youtube. Det er tydeligt, at den nye kunstner sparker væsentligt mere røv:


Jeg har på fornemmelsen, at de to videoer fik en del "skabs"-kunstnerne ud af gemmerne. Efterfølgende kom der nemlig en serie film - I bedre og bedre kvalitet, der fuldstændigt blæser alt, hvad jeg troede var muligt i MSPaint, væk. Her er et par af mine favoritter. Den første er egentlig ikke noget særligt, men jo længere ned du kommer, jo bedre bliver de:


Den sidste her er min favorit. Den vinder på grund af den sublime finish i lakken. Gennem det meste af videoen tror man desuden, at perspektivet er helt forkert... indtil man ser det færdige produkt. Fantastisk!

Ingen kommentarer: