tirsdag, januar 02, 2007

Når villain åbner på floppet


I kender det allesammen. Du åbner preflop, og BB kalder. Floppet består af lave kort, du har de høje, og BB vælger at stikke ud med 1/2 potbet.

Hvad gør man så?

Man raiser ham selvfølgelig!

I hvert fald hvis man spiller på de lavere limits, hvor modstanderne er en kende dumme. Og i langt de fleste tilfælde vælger han pænt at folde, da han jo tydeligt kan se, at de eneste kort du kan holde, er et stort overpar. Han folder sit lille toppar, han folder sin svage draw, ja han folder stort set alt.

Nogen gange. Andre gange kalder han nemlig og i ser et turnkort. Og så er det på tide, at spille lidt poker. Men lander der et ufarligt kort, der ikke færdiggører draws, kan endu et fornuftigt bet ofte hive puljen hjem. Til gengæld er risikoen også større, da du er ude at investere en pæn sum penge på dit bluff. Jeg gør det dog ofte, da jeg føler, det kan svare sig mod de fleste modsandere.

På de mindre limits kan du også være rimelig sikker på, at villain nok skal lade dig vide, hvis han har ramt en monster. Han re-raiser nemlig. Og så kan du roligt folde.

Fidusen er så, at det er så sjældent, han har en monster, at dine flop raises (typisk 3x hans udstik... eller 2x, hvis du tror, det er nok) aldrig når at blive -EV.

Der er dog to typer spillere, du skal lade være med at førsæge bluff raiset. Ham, der er shortstacked og desperat, men også den typiske calling station, der spiller udpræget weak/loose på floppet.

I dag fik jeg selv brugt bluffraiset et par gange, og de fleste gange hev jeg 8-9$ hjem i profit (hans 4$ kald preflop og hans bet på floppet, der typisk også er 4$) . Går det galt, taber jeg typisk 16-17$ (4$ preflop og mit raise på floppet).

Så virker det mere end to ud af tre gange, vinder jeg penge på det i det lange løb. Og på de lavere limits, gør det mod de fleste modstandere.

Resultat for dagen: Jeg sluttede med en konto, der lyder på 6371.49$, så godt 360$ blev det til i profit. Det kunne være blevet 100$ mere, havde jeg ikke kaldt et re-reraise-push med AKo... Det er jeg stadig sur over, da det er så åbenlyst, han havde mig slået. At det så var en af de sidste hænder, gør det endnu værre.

Jeg har stadig ikke pokertracker, da jeg er i Kbh, men så snart jeg lander i Aalborg i morgen, gør jeg ordentlig status.

--

Nåede at spille en enkelt 27$ 18 mands sng. Har været lidt nysgerrig på dem, da de synes +EV. Blev nummer to, og slutter dermed dagen på:


De tager nogenlunde lige så lang tid som en almindelig 9-mands turbo, så det kan være, jeg vil prøve at spille nogle flere af dem, da både præmiepengene er større, og spillerne ringere.

En god kombo, hvis i spørger mig. :-)

Ingen kommentarer: